Superknjižara
Vaša Košarica
vaša košarica
je prazna
promijeni valutu u:
| |
naplata
    arhitekt lucijan vranjanin - luciano laurana
Naslov:
arhitekt lucijan vranjanin - luciano laurana
sve od autora:
sve iz područja:
umjetnost
arhitektura
Sve od nakladnika:
Art Studio Azinović, Zagreb
Broj stranica:
363

Vaš e-mail:


SuperPonuda

 
  DAVID I GOLIJAT - Slabi i neprilagođeni u borbi s divovima  
 
51%
popusta
Vaša cijena:
49,00 kn
Preostalo vrijeme
5 kupljenih
Možete dalje kupovati



umjetnost

 

andrija mutnjaković

ARHITEKT LUCIJAN VRANJANIN - LUCIANO LAURANA

 
 
ARHITEKT LUCIJAN VRANJANIN - LUCIANO LAURANA
 
 
Cijena:250,00 kn
 
Format:30x25
Broj stranica:363
Uvez:tvrdi
Godina izdanja:2003
Izdavač:Art Studio Azinović, Zagreb
Antikvarijat:Vukotinovićeva 4
dodaj u košaricu
dodaj u listu želja
  Košarica
Klikom na gumb "dodaj u košaricu" artikl će biti dodan u vašu košaricu koja se nalazi u gornjem desnom dijelu ekrana. Sadržaj košarice možete izmijeniti prije kupnje.
dodaj u košaricu


dodaj u listu želja
Lista želja
Klikom na gumb Dodaj na listu želja, artikl će biti dodan na Vašu listu želja koju možete pregledavati u postavkama Vašeg računa. Lista želja samo je podsjetnik na artikle koji Vas zanimaju i možete ih obrisati kad god vi to želite.
Podijeli s prijateljima:

ANTIKVARIJAT KRATAK OPIS

Lucijan Vranjanin jedan je od najznačajnijih arhitekata 15. stoljeća. Projektima vojvodskih palaća u Urbinu, Gubbiu, Peasru, portalima u Veneciji te slikama idealnog grada stvorio je pralik novovjekovnoga grada. U literaturi poznat pod imenom Luciano Laurana svoje porijeklo je izražavao nazivom Schiavone, uobičajenim terminom za hrvatsku narodnost.


Tko je bio Lucijan Vranjanin, rječito nam govori i tekst na početku prologa uglednog povjesnič ara umjetnosti Arduina Colasantija: “”Lucijan Vranjanin umjetnik je koji je sredinom 15.stoljeća najpotpunije preporodio antički arhitektonski ritam. On je s Filipom Brunelleschiem i Leonom Battistom Albertiem stvorio novu arhitekturu.


Lucijan, poznatiji i cjenjeniji u svijetu nego kod nas, na taj način dobiva zasluženo mjesto i u našoj povijesti umjetnosti i arhitekture.


Lucijan je u arhitekturu unio mnoge novine koje su kasnije slijedili svi ostali arhitekti. Na primjerima su prikazane slike idealnog grada kako ga je zamislio Lucijan Vranjanin, poznata vojvodska palača u Urbinu i zona utjecaja laureane.


Prikaz njegova stvaralaštva vrijedan je pozornosti koliko zbog nezaobilazne uloge majstora Lucijana u razvoju renesansne arhitekture toliko i zbog njegova hrvatskog podrijetla, što je lucidno apostrofirao još 1886. povjesničar i erudit Ivan Kukuljević Sakcinski kada je njegovo ime iz povijesnih spisa pretočio u kroatiziranu varijantu Lucijan Martinov Vranjanin, od tada udomaćenu u nas


O Vranjaninovu životu sačuvano je malo dokumenata, ipak dovoljno za dokaz o obiteljskom (otac Martin zadarski je kamenoklesar) i etničkom porijeklu (u Urbinu ga zovu Schiavone, što je bio sinonim za Hrvata). U jedinom njegovu sačuvanom manuskriptu on se potpisuje kao Lutiano Dellaurana, što znači da dolazi iz mjesta Urana, odnosno Vrana, pokraj Zadra. Za razliku od poznate godine smrti (1479), godina rođenja (1420) pretpostavlja se, kao i moguća edukacija � osnove zanata vjerojatno usvaja u očevoj radionici, a umjetnički nerv razvija pod utjecajem Jurja Dalmatinca, s kojim je otac surađivao kraće vrijeme na gradnji šibenske katedrale.


Klasični karakter njegove arhitekture nadahnut je kasnoantičkim spomenicima koje je mogao upoznati u domovini (Dioklecijanova palača u Splitu, Slavoluk Sergijevaca u Puli), što čini podlogu za atribuciju najranijih ostvarenja � arhitektonske koncepcije portala-slavoluka na Castel Nuovu u Napulju i portala Arsenala u Veneciji.


Poput Lucijanova života i njegov je opus pun nepoznanica. Jedino dokumentacijom dokazano Vranjaninovo dovršeno djelo Montefeltrova je urbinska palača. A o njoj postoji nepodijeljeni sud kao o remek-djelu renesansne arhitekture, koje je kroničar urbinskog dvora Giovanni Santi (otac Raffaellov) opisao božanskom, a ne ljudskom građevinom, Nikolaus Pevsner apostrofira dvorište palače kao jedno od arhitektonski i cjelovito estetski najutjecajnijih talijanskih djela, dok Adolfo Venturi tvrdi: ťApsolutna jednostavnost biranih plemenitih linija, koje se rađaju iz uzajamno skladnih odnosa, i kristalna jasnoća cjeline čine od ovog dvorišta jedinstveni uzor talijanskoga kvatročenta.Ť Iznimnost urbinske palače još više dolazi do izražaja u usporedbi s ranorenesansnim palačama koje joj neposredno prethode, poput firentinskih Medici-Riccardi (Michelozzo) i Ruccelai (Alberti i Rossellino) � jednostavnih kvadratičnih formi sa centralnim dvorištem, ugrađenih u naslijeđenu srednjovjekovnu strukturu, za razliku od urbinskoga grada u obliku palače, samosvojne prostorne kompozicije kao paradigme novovjekovne palače i renesansnoga grada.


Palača, a napose rješenja pročelja reprezentativnoga dvorišta i središnjih lođa na zapadnom pročelju, u oblikovnom je smislu maestralna interpretacija klasičnih uzora, stvorivši renesansni uzor profinjene i smirene harmonije, lijepo i dostojno prebivalište vojvode Federica de Montefeltra, velikog humanista i najvećeg vojskovođe svoga doba, koji je svoj dvor pretvorio u žarište onodobne umjetnosti, kulture i znanosti. Vojvoda je imao neograničeno povjerenje u Vranjanina � posebnom ga je poveljom imenovao svojim neprijepornim arhitektom, koji je po svemu sudeći odlučivao u programiranju/projektiranju brojnih građevina � palača i utvrda, što ih je Montefeltro gradio duž svog vojvodstva. Kako za njih ne postoje podaci relevantni za atribuciju, Mutnjaković na osnovi morfoloških i temporalnih analiza, svojih i drugih znanstvenika, te Lucijanova statusa prvog arhitekta, zaključuje o njegovu autorstvu.


Vranjaninu se pripisuju i slike idelnoga renesansnog grada što se čuvaju u galerijama u Urbinu, Baltimoreu i Berlinu. Prikazom grada prostranih trgova, pravocrtnih ulica te renesansnih hramova i palača, u egzaktnoj perspektivnoj konstrukciji, ostvarena je prva vizija novovjekovnoga grada i predložak oblikovanja gradskih pročelja čije se interpretacije mogu prepoznati u djelima kasnijih renesansnih arhitekata. Stoga kritika s pravom naglašava važnost Vranjaninova djela kao nezaobilazne spone između rano i visokorenesansnih formi, a njegov doprinos razvoju renesansne arhitekture izjednačava sa Bramanteovim.


 




Preporučamo

 

TAJNA SLAVUJEVE ŠUME - lucy strange

TAJNA SLAVUJEVE ŠUME

Cijena: 119,00 kn
Internet cijena: 113,05 kn
Uštedjeli ste: 5,95 kn
Godina izdanja: 2019
NILSKI KONJ - stephen fry

NILSKI KONJ

Cijena: 95,00 kn
Internet cijena: 90,25 kn
Uštedjeli ste: 4,75 kn
Godina izdanja: 2014
DOK TE NE NAĐEM - john irving

DOK TE NE NAĐEM

Cijena: 189,00 kn
Internet cijena: 170,10 kn
Uštedjeli ste: 18,90 kn
Godina izdanja: 2016

Što su drugi kupili

 

BIJELI KLAUN - damir miloš

BIJELI KLAUN

Cijena: 99,00 kn
Internet cijena: 89,10 kn
Uštedjeli ste: 9,90 kn
Godina izdanja: 2016
HOLOGRAFSKI SVEMIR - michael talbot

HOLOGRAFSKI SVEMIR

Cijena: 126,00 kn
Internet cijena: 113,40 kn
Uštedjeli ste: 12,60 kn
Godina izdanja: 2006
PSIMA ULAZ ZABRANJEN (vesela ljubavna pripovijest o psima, knjigama i ostalome) - melita rundek

PSIMA ULAZ ZABRANJEN (vesela ljubavna pripovijest o psima, knjigama i ostalome)

Cijena: 96,00 kn
Internet cijena: 91,20 kn
Uštedjeli ste: 4,80 kn
Godina izdanja: 2014


zatvori
DAVID I GOLIJAT - Slabi i neprilagođeni u borbi s divovima
51%
popusta
malcolm gladwell
DAVID I GOLIJAT - Slabi i neprilagođeni u borbi s divovima
Vaša cijena:
49.00 kn
Redovna cijena: 99.00 kn
Uštedjeli ste: 50 kn
Preostalo vrijeme
Moj račun Pomoć   Strategija | Kontakt | O nama | Troškovi isporuke | Uvjeti prodaje | Zaštita povjerljivih podataka | Izjava o privatnosti | izjava o konverziji | English
© 2001-2019, Superknjižara d.o.o.
Sva prava pridržana

Kako biste mogli pristupiti vašim podacima, promijeniti ih ili nastavili kupovinu, molimo Vas da popunite slijedeće.

Zaboravili ste lozinku?
Nisam registriran i želim se registrirati