- Homepage
- social sciences
- psychology
- ABECEDA OSJEĆAJA - Interaktivni album za poticanje emocionalne inteligencije u djece
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records
ABECEDA OSJEĆAJA - Interaktivni album za poticanje emocionalne inteligencije u djece
About the book ABECEDA OSJEĆAJA - Interaktivni album za poticanje emocionalne inteligencije u djece
U drugoj polovici XX. stoljeća istraživanja te iz njih nastale nove teorije učenja i inteligencije ukazali su na ključnu ulogu emocija u učenju i razvoju. Pojavili su se važni novi pojmovi - emocionalna inteligencija, emocionalna obrada, emocionalne ideje i emocionalno razmišljanje.
Jedan od važnih stupnjeva razvoja jest postizanje sposobnosti razlikovanja osjećaja i misli od djelovanja, odnosno sposobnost prepoznavanja osjećaja i podizanja istog na razinu apstraktne misli, emocionalne ideje koja se izražava jezikom, a ne trenutačnim djelovanjem.
Mnoga djeca (a i odrasli) imaju teškoća s tim stupnjem razvoja. Ne mogu razlikovati osjećaje od djelovanja, ne mogu pretvarati vlastite emocije u misli i riječi. Umjesto da promišljaju ono što osjećaju i pronađu odgovarajuće riječi za svoje osjećaje, odmah reagiraju djelovanjem - plačem, udaranjem, bijegom - a da prethodno ne promisle. Beba kojoj je starije dijete u pješčaniku oduzelo igračku može odmah briznuti u plač, s osjećajem bespomoćnosti i katastrofičnosti. Dvogodišnjak će u istoj situaciji možda odmah prići grabljivcu i snažno ga uštipnuti. Ovakve su reakcije česte i prirodne u dobi kada dijete još nije savladalo razvojni stupanj emocionalnog razmišljanja te nije naučilo podizati svoje osjećaje na razinu apstraktnih ideja i izražavati ih riječima.