- Homepage
- arts
- theory of art & art history
- ANATOMIJA POVIJESNOG SPOMENIKA
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records

ANATOMIJA POVIJESNOG SPOMENIKA
About the book ANATOMIJA POVIJESNOG SPOMENIKA
Ova knjiga zamišljena je kao antologija teorijskih rasprava o estetičkim, konzervatorskim i restauratorskim problemima u Europi od konca 18. do početka 20. stoljeća. Kako se spisi o zaštiti spomenika pojavljuju u biblioteci koja je dosad bila posvećena gotovo isključivo radovima povjesničara umjetnosti, knjiga želi predstavljati dvostruki poticaj. S jedne strane da bi se nedostaci urednikova izbora umanjili nastavkom prevođenja stranih pisaca o ovim temama, a s druge da bi se otvorila nova područja istraživanja.
U tom smislu knjiga želi potaknuti na prepoznavanje jednog specifičnog oblika povijesti. Ona se možda najbolje ocrtava stavljanjem u odnos s »majčinskom« figurom povijesti umjetnosti, koja joj služi kao rodonačelnica i pratiteljica. Ako se zastupa takvo razlikovanje i takva emancipacija, valjalo bi razlučiti dva istraživačka polja.