- Homepage
- literature
- BABETTE I DRUGE SNAŽNE ŽENE
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records

BABETTE I DRUGE SNAŽNE ŽENE
About the book BABETTE I DRUGE SNAŽNE ŽENE
Naslovna junakinja ove knjige priča slavne danske spisateljice Karen Blixen, naravno, protagonistica je njezine čuvene novele “Babettina gozba”, koju u ovom omnibus-izdanju upotpunjuju dvije pripovijetke o isto tako snažnim, fatalnim ženama i, na kraju, inspirativan esej o autoričinim vlastitim životnim idejama vodiljama. Knjigu otvara kratka priča “Neispisana stranica”, amblematska za cjelokupan autoričin opus jer je iznimna pohvala uzvišenoj umjetnosti pripovijedanja, onomu do čega je Karen Blixen najviše stalo (sama je naime za sebe znala reći da je više pripovjedačica nego spisateljica). U pričama o dvjema heroinama, “Héloïse” i “Ehrengard”, scene su postavljene tako da je sve pripremljeno za zavođenje mlade žene. No one snagom amazonke stvari okreću naglavačke: predodređeni objekt zavođenja, postaju subjekt situacije i preokreću težište moći u svoju korist, žrtvujući se pritom za svoje bližnje. U tom kontekstu figura Babette – žene četrnaest godina opterećene tugom zbog propasti svojeg političkog ideala te gubitka muža i sina, ali i vlastitog identiteta – divno se uklapa u jedan od mnogih mota Karen Blixen koje je primjenjivala na sebe, ali i na svoje junakinje: “Sve se tuge mogu podnijeti ako ih možete uključiti u priču”, što znači – u umjetnost.