- Homepage
- literature
- BLJUZGA U PODNE
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records
About the book BLJUZGA U PODNE
Tri duže priče čine drugu zbirku Predraga Ličine „Bljuzga u podne“. Iz dalje budućnosti, one s potkraj stoljeća, vode nas prema bliskoj budućnosti, a sve tri progovaraju, jer jedino tako i imaju smisla, o suvremenosti. Dvojako je to suvremeno: ljudi koji pokazuju uvijek iste mekodarvinističke profile u svojim trkama za uspjehom, utoliko su zapravo svevremeni, i hiperbolizacija i materijalizacija suvremenih „bolesti“, pa se tako u budućnosti dogodi da netko kupi copyright na glagole ili da turizam počiva na kolektivnom, državno poticanom, drogiranju.
Žanrovski, priče su narasle na literarnim tradicijama znanstvene fantastike, horora, fantastike i, naravno drame, a ošinuli su autora i strip i film i glazba. Ličinino režiserko iskustvo jamstvo je za neočekivane fabule, preciznu psihološku grupnu dinamiku i mizanscenu, kratke dijaloge individualiziranih likova. Priče dekonstruiraju privide i razotkrivaju percepcijske manipulacije, prikazuju mehanizme iza kulisa kompetitivnog svijeta marketinga, sporta i filma, turističkih improvizacijskih politika, ignoriranja ekologije i u pravilu suočavaju nas s njihovim posljedicama kroz provale masovne psihologije.
Pakleni koktel ovih sastojaka na koncu daje satire, važniji je širi plan, total društva, od krupnog plana i pojedinca, distopijske komedije koje društveni tumor pokazuju kroz humor.
Kruno Lokotar