- Homepage
- literature
- prose
- DAMORUOV ŽIVOT
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records
About the book DAMORUOV ŽIVOT
Najpoznatija bengalska knjiga za djecu, ali odrasle. Pripovijedač, Damoru, priča svojim slušateljima izmišljotine u stilu Münchausenovih pustolovina, sve začinjeno djelovanjem brojnih hinduskih bogova i božica.
U bengalskome svijetu lijepe književnosti Trailokyanath Mu-khopadhyay (1847 – 1919) najpoznatiji je kao začetnik književnoga pravca za koji je karakterističan neobičan smisao za humor, jer se temeljio prije svega na uporabi mašte. U djelu Damoruov život pisac uvlači čitatelja u priču s pomoću društvanca koje se sastalo na čašici razgovora i u kojemu glavnu riječ vodi Damoru. Damoruovi prijatelji ga slušaju i uživaju u njegovu pripovijedanju. Hvale njegovu pripovjedačku moć, ali, upravo zbog čestih izleta u svijet mašte, nailaze i na razne nedosljednosti u pripovijedanju. Kako se priča nastavlja, raste i satirična snaga ovoga djela, sve dok se ne dotakne najsramotnijih društvenih zala razdoblja u kojemu je roman stvaran. Mukhopadhyayevo je pero veoma oštro kad je riječ o životnim uvjetima nižih kasta i osobito djevojčica, koje je tadašnje hinduističko društvo prisiljavalo na rano stupanje u brak.