- Homepage
- literature
- theory of literature
- DJEČJI HRVATSKI KLASICI
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records

About the book DJEČJI HRVATSKI KLASICI
Ako li prema DUDENU,1 navedemo objašnjenje da je klasik onaj „čija se djela smatraju uzornima, trajnima", tad rasprava o hrvatskom dječjem klasiku zvuči kao oksimoron. Naime, javivši se bujnije polovicom 19. stoljeća, osobito pojavom Filipovića, a s korijenima već pri kraju 18. stoljeća (Dijanić, Vranić), hrvatska dječja književnost jedva da se — dakle, nakon stopedesetgodiš njega postojanja - može podičiti nekom svojom „trajnošću", ukratko, ona je s obzirom na „odraslu" književnost premlada da bismo u njoj mogli pronalaziti trajne, tj. klasične književne vrijednosti. Ali upravo tu počinje temeljni nesporazum - poetiku, pa tad i klasičnost dječje književnosti, nastojimo uspostavljati kriterijima tzv. odrasle književnosti. Dječju književnost, međutim, treba gledati okom književne recepcije, dakle, s obzirom na maloga čitatelja jer: „Mnoge knjige koje mi smatramo klasičnim knjigama za djecu napisali su autori i ne pomislivši na djecu i djeca su ih preuzela ne obazirući se u svojoj bezbrižnosti na ono što ne mogu razumjeti."2 Mi odrasli arbitriramo o dječjim interesima, zamjerajući, recimo, na transpa-rentnoj pedagogičnosti a sami, zapravo, „pedagogiziramo".