- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records
ENGLESKI SNOVI - Sex Pistols i punk rock
About the book ENGLESKI SNOVI - Sex Pistols i punk rock
Te slavne 1977. stjecajem različitih okolnosti, punk je uhvatio ne-spremne i državu i medije i industriju zabave i nemilosrdno ih ras-krinkao: jedno kratko vrijeme Sex Pistolsi su držali moćnu glazbenu industriju na koljenima; zapravo, čitavo englesko društvo je u ljeto te slavne godine posrtalo pod njihovim dobro plasiranim provokaci-jama. Rock kritičar Jon Savage u svojoj, danas već epohalnoj knjizi Engleski snovi - Sex Pistols i punk rock pokazao je kako je punkerski napad na kapitalistički konzumerizam pod vodstvom Malcoma Mc-Larena bio izravno situacionistički inspiriran. Kad se pojavio u svoj svojoj silini, mnogi nisu shvatili o čemu je riječ, ali država jest: odgo-vor je bio neviđena represija (zabrane, batine, zatvor), desničarska histerija u tabloidima, i širenje moralne panike. Zauzvrat punk se u svojoj već formiranoj estetici predao provokaciji, rušenju tabua, pljuvanju po konvencionalnim (konzumerističkim) vrijednostima, omalovažavanju građanske kulture. Punk 1977., to je bio posljednji istinski kulturni konflikt između omladinske i roditeljske kulture koji zapravo nikada nije ugašen.
Knjiga Engleski snovi Jona Savagea pokazuje da punk nikako nije fenomen prošlosti: taj sirovi, neukrašeni a opet veličanstveni muzički jezik i njegova »ideologija« još uvijek je aktivna omladinska kultura koja komunicira s publikom koja se osjeća beskorisno, poniženo i nedostojno. Punk je 1977, odmah umro da bi mogao dalje živjeti. Nitko to možda nije očekivao, ali trideset godina kasnije parola Punk Is Not Dead! ima smisla više nego ikada.