- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records
FILMSKA ČITANKA - ŽANROVI, AUTORI, GLUMCI
About the book FILMSKA ČITANKA - ŽANROVI, AUTORI, GLUMCI
Filmska čitanka druga je knjiga koju njezin autor, filmolog Ante Peterlić, nije bio u mogućnosti osobno autorizirati. U dovršenju Povijesti filma: rano i klasično razdoblje (2008) spriječila ga je viša sila, a o nekakvoj svojoj filmskoj čitanci za života možda nije ni razmišljao, jer ih je već objavio barem dvije. Ogledi o devet autora (1983) i Studije o devet filmova (2002), okupljajući tekstove o filmskim redateljima i/ili djelima koje je cijenio, vrlo su brzo postale kultno štivo filmofila i nezaobilazna literatura studentima filma.
Ipak, njima nisu ubuhvaćene sve filmske teme kojima se nestor hrvatske filmologije tijekom višedesetljetnih istraživanja bavio sintetizirajući svoje spoznaje o filmu, a komplementarne su poetici velikih autora i prekretničkim redateljskim ili stilskim postupcima velikih filmova. Visoko mjesto na ljestvici njegovih zanimanja zauzimali su žanr, filmska gluma i filmske zvijezde, a nije zanemarivao ni hrvatski film.
Sve to želi dokumentirati i ova knjiga. Dopisujući Peterlićevu kanonu filmskih redatelja, obrađenih u Ogledima, imena Babaje, Carnéa, Cukora, Forda, Hustona, Langa, Leana, Peckinpaha, Scorsesea, Tadića i Wildera, Filmska čitanka sabire na jednom mjestu i njegove najvrsnije esejističke prinose teoriji žanra – vesterna, slapsticka, mjuzikla, filma detekcije, fantastike, filma urote – kao i teoriji glume na filmu te povijesti holivudskoga filma i zvjezdanog sustava. Premda su napisani u različitim razdobljima, u rasponu od četiri desetljeća (od 1965–2006), autorovo uzbuđenje otkrivanja, lakoća memoriranja i vještina sintetiziranja filmskih činjenica u svim su tekstovima podjednako prisutni, na radost njegovih štovatelja i čitatelja.