- Homepage
- literature
- theory of literature
- HABSBURŠKI MIT - U austrijskoj modernoj književnosti
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records

HABSBURŠKI MIT - U austrijskoj modernoj književnosti
About the book HABSBURŠKI MIT - U austrijskoj modernoj književnosti
Malo je državnih ustroja, malo je civilizacija koje su ostavile tako duboke i neizbrisive uspomene; pa i danas se čini da je, za suvremene naraštaje, čar stare Austrije koji su tako istančano evocirali pisci i pjesnici zauzeo mjesto stvarne slike tog svijeta, da je dunavsko carstvo više ono Werfelovo, Rothovo ili Musilovo nego carstvo ministra Berchtolda ili Tisze. Habsburški mit nipošto nije umro s krajem carstva, štoviše, s njim kao da je ušao u svoju najsugestivniju i najzanimljiviju fazu. (Claudio Magris)
Habsburški mit u austrijskoj modernoj književnosti (1963) prva je knjiga velikoga talijanskoga germanista i književnika Claudija Magrisa, značajna ponajprije stoga što stoji na početku golemog niza povijesnih, književnoznanstvenih i kulturoloških studija koje se bave habsburškim kompleksom, jedinstvenim kulturno-povijesnim nasljeđem Srednje Europe. Kasnije studije, poput onih iz pera Schorskea, Johnstona, Le Ridera ili Judsona, ali i eseji Kundere, Konrada ili Sebalda, teško su zamislivi bez Magrisova pionirskog rada. Njegov koncept habsburškog mita, oprimjeren nizom referencija na radove poznatih i zaboravljenih austrijskih autora, primarno se odnosi na austrijsko-imperijalni narativ i kao takav je suprotstavljen nizu drugih, nacionalno određenih narativa bivše Habsburške Monarhije. Inovativnom se može smatrati Magrisova teza o supranacionalnom narativu (habsburškom mitu) koji se formira u prvoj polovici 19. stoljeća i predstavlja svojevrstan odgovor na izazove pred kojima se Monarhija našla naočigled uspona pokreta nacionalne emancipacije. Riječ je o istraživačkom konceptu koji, premda utemeljen prije šezdesetak godina, još uvijek omogućuje da se sagleda kompleksnost Monarhije, koja je – kako danas znamo – bila znatno više od “tamnice naroda”; s druge pak strane, Magrisov koncept ni u kojem se slučaju ne svodi na idealiziranje davno potonulog carstva, naprotiv, on nudi korisne alate za kritičko sagledavanje cjelokupne srednjoeuropske/habsburške problematike.