- Homepage
- literature
- theory of literature
- HARTERIJE II/III
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records

About the book HARTERIJE II/III
Ne morate se slagati s Petkovićem, ali valja mu priznati metodu: njegov književni ukus je (i postat će) historijski - na početku tisućljeća i u sljedećem desetljeću zapisan je kao arbitar pjesničkog umijeća. Sviđalo se to nama ili ne.
Ako je prvi svezak Harterija bio, recimo, prozodijski izbor, drugi je obilježen duhom posttranzicije: demokratičan. Prevedeno: to što ste objavili, bit će i zabilježeno. Pamćenje u nas je kratko i stalno iznova počinje od nekog novog datuma, ali u pjesništvu okrutno pamti: niste prvi! A, bogme, još manje jedinstveni. Latite li se stiha, mjerit će vas s pretečama, ali i s vama samima prethodnima.
No, ne brinite: (od)uvijek je bilo pjesnika koje su voljeli povjesničari, a ne i kritičari. A publiku ionako nitko ništa ne pita: ona je ili u stanju trajne nevinosti ili ne postoji. Danas je životni vijek publike (čitaj: moda) kraći od života najboljeg pjesnika (čitaj: umro mlad izgarajući u poeziji i neshvaćen). Usto, pjesnici danas žive dovoljno dugo da proniknu u ukus publike (čitaj: medija).
Kritičar Petković piše dovoljno dugo da ga se ne može optužiti za nerazumljivost - taj uljuđeni govor već je trebao steći i sljedbenike. Njegova estetika nije zatvorena, ni isključiva, ali uvi¬jek će preživjeti u fusnoti.
Zato izbor tekstova u ovom svesku nema fusnota: u prvom dijelu su kritike prema abecednom redu autora pjesmotvora, u drugom su antologije i izbori, a u trećem ono što smo radno zvali “funny texts” pa ih je pri kraju sklapanja knjige, autor naslovio parafrazirajući naslove Nietzscheovih djela. Tekstovi nisu “ištipani” ni jezično ni redaktorski, a verzije duže od objavljenih namjerno nisu obilježene: u pjesnika i rodbine izazvat će smiješak, u profesionalna čitatelja znatiželju.
Ovaj svezak može biti vodič kroz hrvatsko pjesništvo drugog desetljeća trećeg tisućljeća, ali ne pretendira biti svetim pretkazanjem njegove cjelokupne slike. Utoliko koliko jest, laska publici; utoliko koliko nije, na dušu je kritike. Naposljetku, na dušu pjesnika kojima je u poslanju da dovode u sumnju sve, pa i vlastitog kritičara.
Jadranka Pintarić