- Homepage
- religion / mythology
- HOMO NECANS - Interpretacije starogrčkih žrtvenih obreda i mitova
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records
HOMO NECANS - Interpretacije starogrčkih žrtvenih obreda i mitova
About the book HOMO NECANS - Interpretacije starogrčkih žrtvenih obreda i mitova
Nisu toliko granice znanosti, koliko preobilje onoga što se može znati, ono što čini pokušaj da se objasni religiozno ponašanje čovjeka gotovo beznadnim poduhvatom. Mnoštvo raspoloživih podataka i interpretacija odavno nadilazi sve ono što pojedinac u svome životu može primiti i usvojiti. Možda ćemo uskoro tu bujicu informacija uređivati i pregledavati samo kolektivno pomoću nadosobnih programa. Ipak, sve dokje pred pojedincem zadaća da se u duhovnoj samostalnosti orijentira u svome svijetu, on se također smije i mora izložiti riziku da ocrta model svoga položaja i da zbunjujuću mnoštvenost svede na razumljivi oblik.
Filolog koji polazeći od starogrčkih tekstova pokušava razumjeti bioioško-psihološko-sociološka objašnjenja religioznih fenomena izlaže se, naravno, opasnosti da pri pokušaju da sjedne na više stolica ostane bez ijedne. Drži li se u filologiji stranputicom udaljavanje od striktnoga bavljenja tekstovima, psihologija i sociologija još su manje sklone analizu suvremenosti opterećivati historijskom perspektivom koja seže unatrag sve do antike, pa i dalje. Osim toga, postoji bojazan da se ovdje mogu previdjeti bitne spoznaje biologije, psihologije, etnologije, baš kao i nalazi arheologije, a najviše možda zabrinjava da staroorjentalnu predaju nestručnjak nije mogao koristiti na primjeren način. Pa ipak, nije prihvatljivo granice među strukama hipostazirali u granice među predmetima. Filologija preuzima pretpostavke razumijevanja od bio-loško-psihološko-sociološki određene okoline i njezine tradicije; i kao stoje biologija s idejom evolucije prisvojila povijesnu dimenziju, trebala bi se nakon psihologije i sociologija otvoriti shvaćanju daje ljudsko društvo obilježeno prošlošću i da ga možemo razumjeti jedino s osvrtom na njegov razvoj kroz duga vremenska razdoblja....