- Homepage
- social sciences
- linguistics
- HRVATSKO MODNO-ODJEVNO NAZIVLJE - Jezična analiza modnih časopisa od 1918.-1941.
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records
HRVATSKO MODNO-ODJEVNO NAZIVLJE - Jezična analiza modnih časopisa od 1918.-1941.
About the book HRVATSKO MODNO-ODJEVNO NAZIVLJE - Jezična analiza modnih časopisa od 1918.-1941.
Fenomen koji oduševljava i razočarava, koji čovjeku daje toliko radosti, unazađuje duh i uzima slobodu; fenomen o kojemu se govori više nego o bilo kojoj drugoj domeni ljudskoga života, a još se uvijek ne zna dovoljno jest moda. Govoreći o funkcijama, učincima i očitovanjima mode govori se o funkcijama, učincima i očitovanjima odijevanja: ponajmanje se zapravo piše i zna o tome kako je moda jedno, a odijevanje nešto drugo ili što je odijevanje, a što moda. Još od početaka svojega razvoja, čovjek je odjećom (engl. dress, clot-hing; franc. vetement, njem. Kleidung; tal. vestimenti) štitio tijelo pa se govori kako je njezina primarna, prvobitna funkcija zaštitna. Od najranijih vremena odjeća ima i religiozni karakter, a s razvojem je umjetnosti oblikovanje odjeće dobilo estetsku funkciju. Seksualno-erotska funkcija odjeće također je bitna u cijeloj ljudskoj povijesti. Odjećom se, nadalje, pokazuje i društveni status: odabir odjeće u mnoštvu i način na koji je stavljamo u odnos jasna su oznaka specificirane društvene uloge. Stoga se odjeća može sagledati kao znak pa postaje komunikacijski medij. Ako je odjeća znak kojim se nešto poručuje, kojim se donose obavijesti o onome tko odjeću nosi, onda je moda (komunikacijski) sustav znakova kao što je i jezik sustav znakova. Sintagma mode kao jezika prva je, iako ne i najvažnija, među trima sintagmama o odnosu mode i jezika koje su potaknule ovakvo istraživanje. Tvrdnja da je odjeća jezik koji ima svoj rječnik i gramatiku, koliko god se činila neobičnom, zapravo nije nova...