- Homepage
- literature
- prose
- other prose
- IGRA STAKLENIM PERLAMA
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records

IGRA STAKLENIM PERLAMA
About the book IGRA STAKLENIM PERLAMA
Igra staklenim perlama često se tumači kao tvorevina u tradiciji književnih utopija i njemačkoga razvojnog romana. To djelo, međutim, nije u potpunosti ni jedno ni drugo. Entwicklungs-roman, od Goetheova Wilhelma Meistera do Mannove Čarobne igre, usredotočuje se na životna iskustva lika koji je osmišljen u duhu individualizma. Njegova je biografska putanja zamišljena tako da dodiruje što šire područje ljudske empirije: društvene, erotičke, znansvtvene, umjetničke. Životopis Hesseova junaka Josefa Knechta, međutim, temelji se na razmjerno uskom izboru iz zaliha iskustva. Umjesto raznolikosti u uspjesima, sukobima, dvojbama i razrješenjima ovdje uvelike vlada miran životni tok, usmjeren ispočetka na dokučiv cilj. Stoga Hesseovo djelo zanemaruje živost zbivanja (koja se i u mnogim modernim romanima pojavljuje kao relikt tradicionalnog oblika intrige) u korist tekstualnog ustroja koji opisima i razgovorima pridodaje obilje esejističkih razmatranja. Igra je lirski spomenik čovjeku koji misli i živi u kategorijama igre, a ne u kategorijama suvremenog komercijaliziranog svijeta.