- Homepage
- social sciences
- ISTORIJA SAMOUBISTVA
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records
About the book ISTORIJA SAMOUBISTVA
Nijedno polje ljudskih aktivnosti danas nije strano istraživačima. Zar ne treba bez predrasuda i tabua istraživati sve što je doprinelo izgradnji čoveka? Kao što je podsećao Žan Bešle, Čega to specifično ljudskog ima u dobrovoljnoj smrti? „Samoubistva" životinja su mitovi: samo je čovek spo soban da razmišlja o sopstvenom postojanju i da odlučuje o tome hoće li ga produžiti ili okončati. Čovečanstvo i postoji zato što je čovek pronašao dovoljno razloga da ostane u životu. Ali, neki su odlučili da ovaj život nije vredan truda i poželeli su da odu svojevoljno pre nego što ih otera neka bolest, starost ili rat. Neko će reći da su bili ludi. Katon, Seneka, Monterlan, Betelhajm i mnogi drugi, procenili su da je dobrovoljna smrt, taj specifično ljudski čin, vrhunski dokaz slobode - slobode da sami odlučujemo o svom biću i svom ne-biću. Pred njihovim se izborom moramo zapitati poput Re-mona Arona: „Ubiti se, da li to znači kapitulirati pred nekim iskušenjem ili steći vrhovnu vlast, vlast čoveka nad sopstvenim životom?"
Od najstarijeg antičkog doba do danas, muškarci i žene su odabirali smrt. Ovaj izbor nikada nije ostavljao ljude ravnodušnim. Mada je u retkim pri likama pozdravljan kao herojski čin, najčešće je bio predmet društvene os ude.