- Homepage
- literature
- theory of literature
- theatrology
- KAZALIŠNA KRITIKA ILI NEIZBJEŽNI SUPUTNIK
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records
KAZALIŠNA KRITIKA ILI NEIZBJEŽNI SUPUTNIK
About the book KAZALIŠNA KRITIKA ILI NEIZBJEŽNI SUPUTNIK
Nepostojanje jedne knjige o kazališnoj kritici ili prosuđivanje kazališne umjetnosti za medije je nepobitna činjenica. Kao i potreba za jednom takvom knjigom. Kazališna kritika kao profesija smjestila se negdje između novinarstva i teorije književnosti ili teatrologije, ali ne pripada do kraja ni jednoj ni drugoj. Upravo ta dihotomija, odnosno nalaženje prave mjere između teorije koja se nužno uključuje u sadržaj i forme koju određuje medij za koji se piše, osnovna je karakteristika kazališnog kritičara i (još jedna) razlika od teatrologa. Teatrolog jednostavno uranja u teorijski aspekt problema i što se forme tiče mora naučiti kako se piše znanstveni rad kao i svi drugi znanstvenici humanističkog područja. Kritičar mora savladati/shvatiti medijska pravila, formu i sadržaj kazališne kritike, njezine različite medijske inačice i ciljanu publiku, ali i osvijestiti vlastiti jedinstveni razlog, svrhu i cilj: osnovne zahtjeve profesije, utjecaj i značaj tog poziva ali i njegove dobre i loše strane.
Knjiga donosi povijesni pregled tog zvanja, njegovo mjesto između novinarstva i teorije te usporedbu europske i američke kritike. Iz uvjerenja da je kazališni kritičar samosvojna i važna profesija, knjiga uz teorijsku obradu svakog aspekta tog poziva daje i praktične primjere odnosno njihovu analizu.
Knjiga je doprinos borbi za dignitet i profesije kritičara i kazališta kao predmeta o kojem kritičar prosuđuje, zorno pokazujući da je to samosvojna profesija koja ima svoja pravila, razlog i svrhu. Knjiga je namijenjena čitateljima koje zanima pisanje o kazalištu, budućim i sadašnjim kazališnim kritičarima i novinarima koji pišu ili žele pisati o kazalištu, a kako je autorica poznata po jasnom, zanimljivom i čitkom pismu, očito će biti zanimljiva i široj čitateljskoj publici koju zanima kazalište. Duhovite ilustracije koje knjigu prate o odnosu kazališta i kritike te kritičarskim problemima u tome će svakako pripomoći.
(www.booksa.hr)