- Homepage
- social sciences
- philosophy
- KNJIŽEVNA KRITIKA KAO FILOZOFIJA
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records
KNJIŽEVNA KRITIKA KAO FILOZOFIJA
About the book KNJIŽEVNA KRITIKA KAO FILOZOFIJA
Kada je 1938. Vladan Desnica objavio prijevode nekoliko eseja koji su temelj i ovom izboru, Croce je vjerojatno bio na vrhuncu slave. Nije on samo uvelike vladao talijanskom književnom kritikom i estetikom, nego je bio izuzetno priznat i cijenjen i u svjetskim razmjerima. Njegova kritika empirijske estetike i takozvanog pozitivizma u znanosti o književnosti do te je mjere široko prihvaćena da se činilo kako je pogodio upravo ono u čemu su se svi slagali. Uvjerenju u moć pozitivnih znanosti on je suprotstavio novu varijantu spekulativne filozofije, koja se - za razliku od Hegelove - činila pristupačnom i lako razumljivom, pa ju je osobito književna i umjetnička kritika prihvatila kao šire obrazloženje, pa čak i filozofsko utemeljenje, onoga što su svi osjećali. A budući da su se i same književnost i umjetnost uspješno borile za vlastitu autonomiju, književnim kritičarima i teoretičarima umjetnosti uvelike je odgovarala razrađena obrana takvog stajališta: Croce je, naime, prije svega uvjerljivo dokazivao da je umjetnost samosvojna i nezamjenjiva.....