- Homepage
- social sciences
- KRAJ ILUZIJA
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records

About the book KRAJ ILUZIJA
Prije samo nekoliko godina, zapadnoj je javnosti društveni napredak bio prividno izvjestan: svjetski trijumf demokracije i tržišne ekonomije činio se nezaustavljivim, a liberaliziranje i emancipacija, društvo znanja i pluraliziranje načina života smatrali su se pojmovima koji će određivati budućnost. No naposljetku je zbog Brexita i izbora Donalda Trumpa došlo do bolne spoznaje da se radilo o iluzijama. I doista, tek se sada vidi razmjer promjene strukture društva: stari industrijski modernizam potisnut je kasnim modernizmom koji određuju polarizacija i paradoksi – napredak i nelagoda dvije su strane iste medalje. U ovoj knjizi Andreas Reckwitz argumentirano izlaže središnje strukturne značajke suvremenosti: novo klasno društvo, obilježja postindustrijske ekonomije, konflikt između kulture i identiteta, iscrpljenost koja nastaje iz imperativa samoostvarenja i krizu liberalizma.
* * *
Za čitatelje je svakako sretna okolnost što je Reckwitzova studija, zahvaljujući ovom izdavaču, prevedena na hrvatski jezik. I u Hrvatskoj je prošlo vrijeme u kojem su socijalne prakse na svim područjima života slijedile prešutne opće maksime djelovanja. Traže se mogućnosti suočavanja s novim napetostima između nacionalizma i univerzalizma, individualizma i kolektivizma te između metropolskih i perifernih područja. I Hrvatska se suočava s problemima regulacije tržišta te useljavanja i iseljavanja. Ako ovdje još uvijek vlada osjećaj da iluzije nisu iscrpljene, to je zato što se još nije moralo u svoj svojoj drastičnosti odustati od industrijskog društva i predodžbi o zapadnoj hegemoniji. Nacija, iznova oblikovana nasilnim raspadom nesvrstane Jugoslavije upravo onda kada je postmodernističko društvo na Zapadu dosegnulo svoj vrhunac, još se može smatrati mladom. Svježa je još i euforija zbog pridruživanja Europskoj uniji. Upravo zbog toga što se stranputice kasnog modernizma u Hrvatskoj tek nagovještavaju, Kraj iluzija se ovdje možda neće čitati samo kao manifest koji posreduje – u najboljem smislu riječi – iritantnu sliku suvremenoga zapadnog društva, nego i kao važan priručnik o onome što dolazi.
Christine Magerski
Andreas Reckwitz (1970.), njemački je sociolog i teoretičar kulture te profesor socijalne teorije i kulturne sociologije na Humboldtovom sveučilištu u Berlinu. Reckwitz je istaknuti zagovornik teorije društvene prakse i pridonio je njezinom razvoju kao sveobuhvatne društvene i kulturne teorije, što služi kao polazišna točka za njegove radove o subjektivizaciji, kreativnosti i singularizaciji društvenog života. Godine 2017. za svoju zapaženu studiju Die Gesellschaft der Singularitäten. Zum Strukturwandel der Moderne (Društvo singularnosti. O promjeni strukture modernizma) dobio je Bavarsku nagradu za knjigu, a 2019. nagradu „Gottfried Wilhelm Leibniz“ Njemačke zajednice istraživača.