- Homepage
- social sciences
- philosophy
- LJUDSKA PRIRODA I NOVA EPOHA
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records

LJUDSKA PRIRODA I NOVA EPOHA
About the book LJUDSKA PRIRODA I NOVA EPOHA
Glavna je tema ovog rada proces prelamanja svjetsko-povijesnih epoha koji se u suvremenim prilikama po prvi puta odvija pod vidom otvorene mogućnosti „prijeloma“ unutar ljudske prirode. Naime, napredak tehnike i shvaćanje znanja kao moći omogućilo je čovjeku mijenjanje vlastite prirode. U tom se smislu, reaktualiziranjem pitanja o biti ljudske prirode i biti tehnike pokušalo pridonijeti suvremenoj raspravi o uporabi tehnike u svrhu nadilaženja ljudskih bioloških ograničenja. Naglašavanjem drugačijih, a također prisutnih, promišljanja koja uključuju znanstvene, ali i neznanstvene perspektive, ponuđena je alternativa redukcionističkom pristupu svijetu i čovjeku, što je potenciralo pitanje ulaska u novu epohu u kojoj su temeljni elementi drugačije strukturirani, a znanje se razumije kao odgovornost. U prvoj cjelini postavljeno je pitanje o biti ljudske prirode u sklopu čega je proučeno razumijevanje ideje ljudske prirode kroz povijest i njezino artikuliranje unutar filozofske antropologije. Ovaj dio istraživanja stvorio je pretpostavke za razumijevanje moderne tehnike kao pokušaja kompenzacije biološke manjkavosti čovjeka. U drugoj cjelini, na pretpostavci mogućnosti tehničkog dovršenja čovjeka, otvorilo se pitanje procesa prelamanja svjetsko-povijesnih epoha u kojem su uočena dva moguća ishoda: zasnivanje nove epohe unutar ljudske povijesti ili objavljivanje kraja ljudske povijesti te zasnivanje transpovijesti i ulazak u transhumano doba. Time su stvorene pretpostavke za analizu duhovne situacije vremena i proučavanje znakova dolaska nove epohe, gdje je uočena ponovna potreba za uspostavom cjeline te je zaključeno da bi pojam svijeta, kao obuhvatni pojam, trebao biti temeljni pojam nove epohe. Zaključno je otvoreno pitanje antiteze između metafizike i povijesnog mišljenja u sklopu čega su uspoređene spekulacije o budućnosti: Berdjajevljevo predviđanje dolaska „novog srednjovjekovlja“ i trashumanistički scenariji budućnosti.