- Homepage
- literature
- theory of literature
- theatrology
- MILAN OGRIZOVIĆ - KAZALIŠNI ČOVJEK
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records

MILAN OGRIZOVIĆ - KAZALIŠNI ČOVJEK
About the book MILAN OGRIZOVIĆ - KAZALIŠNI ČOVJEK
Ivan Trojan u svojoj knjizi izravno definira metodologiju i ciljeve istraživanja koji se satoje od suvremenog književnoteorijskog preispitivanja izvornih drama i dramatizacija Milana Ogrizovića. Pri tome polazi od činjenice kako se on u svom raznolikom književnom opusu nije izrazio samo u jednoj određenoj stilskoj scenskoj varijanti nego je tijekom raznolikosti prožeo sva ona obilježja koja su u hrvatskoj književnosti, ponajviše dramskoj, karakteristična za modernu: od povijesnih tragedija, drama naturalističkih i lirsko-simbolističkih obilježja, sve do onih kojima je predložaj narodna poezija i epsko stvaralaštvo. Autor uočava povezanost i uklopljenost Ogrizovićeva dramskog stvaralaštva u pluralističku i policentričnu bečku dramsku književnost tog doba, svjestan kako su hrvatska drama i kazalište u vrijeme moderne imali brojne i plodonosne dodire s bečkim teatarskim životom, nalazeći u njemu poticaje za vlastiti razvitak.
Helena Sablić Tomić
Knjiga Ivana Trojana Milan Ogrizović - kazališni čovjek znanstveno uvjerljivo prikazuje Milana Ogrizovića kao jednog od najznačajnijih hrvatskih dramatičara dvadesetoga stoljeća, kojemu je dramsko djelo često za života, ali i nakon njega, bivalo podcjenjivano uslijed njegove političke aktivnosti i sukobljavanja s kulturnom sreidnom u kojoj je djelovao. Trojan smatra kako je Ogrizovićeva politička aktivnost često minorizirala visoke estetske domete njegova dramskog stvaralaštva jer je kritičkoj misli iz prvih desetljeća dvadesetog stoljeća uvijek lakše bilo ući u polemiku s Ogrizovićem na osnovu njegove političke, a ne umjetničke djelatnosti. Trojanova je nakana pokazati kako do konca Ogrizovićeva profesionalnog djelovanja hrvatski kulturni milje ne poznaje svestraniju kazališnu osobnost. Doslovno povezan s kazalištem u svim segmentima, Ogrizović nije plodan smao kao dramatičar, jer istovremeno prilagođava i prevodi dramske tekstove, radi u zagrebačkom Hrvatskom narodnom kazalištu kao lektor i dramaturg, predavač je na Državnoj glumačkoj školi, objavljuje niz kazališnih kritika i eseja, piše libreta i teatrološke radove.
Lucija Ljubić