- Homepage
- literature
- theory of literature
- MODERNA DRAMA (ćirilica)
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records
MODERNA DRAMA (ćirilica)
About the book MODERNA DRAMA (ćirilica)
Knjiga "Moderna drama" četvrti je deo monografije o modernoj, pretežno ekspresionističkoj srpskoj književnosti. Njen autor Radovan Vučković, prema rečima Predraga Palavestre, jedan je od najboljih i najznačajnijih savremenih istraživača novije srpske književnosti, čije su sintetičke studije nezamenljivi putokazi za naučna i kritička istraživanja i predstavljaju dosad najbolju, najpotpuniju i najsveobuhvatniju književnoistorijsku sistematizaciju, bez koje ce neće moći napisati istorija srpske književnosti XX veka.
Cilj studije je, pre svega, da se tipološki sistematizuju i opišu građa i inovacijski kvaliteti u našoj drami u prve tri decenije XX veka. Prvi deo posvećen je pregledu značajnijih pojava u evropskim književnostima koje su mogle biti podsticajne za naše autore, i u njemu se ispituje njihov odjek kod nas. Pokazujući da se u srpskoj drami manifestuju tendencije modernog, koje su karakteristične za vreme na razmeđi dva veka, javljaju razni stilovi i dramaturške osobenosti, autor smatra da je u analizi nedovoljno izučene drame XX veka plodonosnije ukazati na te raznolikosti, prateći genezu i preobražaje modernog, te da će takva proširena slika možda ublažiti ocenu da je u drami malo šta učinjeno i da je i ono što je stvoreno male ili nikakve vrednosti.