- Homepage
- social sciences
- social sciences - various
- NE PROFITU - Zašto demokracija treba humanistiku
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records
NE PROFITU - Zašto demokracija treba humanistiku
About the book NE PROFITU - Zašto demokracija treba humanistiku
Knjiga Ne profitu. Zašto demokracija treba humanistiku, svjetski poznate filozofkinje Marthe C. Nussbaum, strastveni je, ali ujedno temeljito promišljeni i jasno napisani apel za očuvanje svijesti o značenju humanističkih znanosti za sve vidove i stupnjeve obrazovanja, ali i za cjelinu smislena života ljudske zajednice. Knjiga se odlikuje iznimno svestranom učenošću, preciznošću izlaganja i britkom duhovnom angažiranošću u najboljem smislu riječi. U nizu poglavlja (1. Tiha kriza, 2. Obrazovanje za profit, obrazovanje za demokraciju, 3. Građani u obrazovanju: moralne (i protu-moralne) emocije, 4. Sokratska pedagogija: važnost argumenta, 5. Građani svijeta, 6. Kultiviranje imaginacije: književnost i umjetnost, 7. Demokratsko obrazovanje na konopcu) autorica argumentirano upozorava na opasnosti jednostranog, prvenstveno ili čak isključivo na učinkovitost usmjerenog obrazovanja i načina života kojem ono služi kao osnova.
Suvremene demokratske države, prvenstveno usredotočene na nacionalni ekonomski rast, potiču onaj tip obrazovanja koji će proizvesti stručne, kompetentne ali prije svega ekonomski produktivne i na tržištu rada poželjne građane, pritom sve više zanemarujući značaj humanističkih znanosti koje obrazuju ljude za kritičko mišljenje, inovativnost i odgovorno djelovanje u svijetu. Ipak, profitabilne vještine, kako autorica u ovoj knjizi opravdano naglašava, nisu dovoljne da bi zdravo demokratsko društvo činili oni koji su sposobni argumentirano kritizirati nametnute autoritete, suosjećati s marginaliziranima i različitima, te rješavati složene globalne probleme.