- Homepage
- literature
- poetry
- ODISEJEV PAS
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records

About the book ODISEJEV PAS
Tema egzila stara je koliko i globalna kultura. Još od Sofoklova Edipa i Homerova Odiseja, preko Dantea i Conrada, pa sve do Guillerma Cabrere Infantea i Edmarda Saida o egzilu se govori kao o stanju koje je »gore od smrti«.
0disejev pas Nikole Petkovića sastoji se od niza cjelina koje se vrte oko egzila kao fizičkog izmjestenja lirskoga subjekta do egzila koji se očituje unutar prostora psihe, tj. doživljajnosti povratnika. Egzil je pretpostavka fizičke dislociranosti i udaljenosti od matične kulture, odnosno stanje svijesti za koje je argentinski (samo)izgnanik J. Cortdzar rekao da »samo pisac koji živi u vlastitoj domovini proživljava istinsku dimenziju egzila«.
Poezija ovdje tretira oblike i pojavnosti izgnanstva koji sadrže i samo-izgnanstvo, preventivno izgnanstvo, kao
i nemogućnost odlaska od sebe. U prvima, lirski subjekt se uzima kao deteritorijalizirano biće, kao nomad, dok ga se kod potonjeg vidi kao biće (vlastita) tla čija je egzistencija zadana svojevrsnim uzemljenjem, dakle prostorom kao suštinskom odrednicom.
Preko fragmentarne narativnosti ispresijecane s opisnom funkcijom njegove poetike, Petkovič nastoji ukazati na određenu mješavinu politike čežnje na osobnoj, lokalnoj razini, i čežnje za politikom na kolektivnoj, globalnoj razini. Ako je lirski subjekt politiziran po svojoj pripadnosti svijetu, kojemu (zauzvrat) pripada svijet kao stanište, onda se (kao antipod) tome suprotstavlja općenita, globalna čežnja za politikom, čije dinamike iz svojih okvira isključuju pojedinačno ljudsko biće sa svim njegovim potrebama, nadama, odgovornostima i očekivanjima.