- Homepage
- literature
- theory of literature
- OGLEDI IZ LATINSKOAMERIČKE KNJIŽEVNOSTI
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records
OGLEDI IZ LATINSKOAMERIČKE KNJIŽEVNOSTI
About the book OGLEDI IZ LATINSKOAMERIČKE KNJIŽEVNOSTI
Ogledati se u latinskoameričkoj književnosti, posebice u poeziji, znači prvenstveno ući u labirint u kojem su vrijeme i prostor sažeti u tren. Vrijeme se stalno rađa, a prostor izmiče u magiji podneblja. Čovjek je zatočenik sebe sama i neprestano se pokušava osloboditi okova koje mu nameće labirint prostora i vremena, a sebe usmjeriti putevima spasenja. Tako čovjek u središtu latinskoameričke poezije stalno obitava u labirintu (samoće), jer je labirint u njemu i izvan njega, a čovjek je vazda u njemu, budući da nikad neće biti izlaza. Unutra si, a tvrđa svemir obuhvaća. A nema ni lice ni naličje. Ni vječnu zidinu ni središte.
Čini se da bismo metaforom labirint mogli označiti ishodište najvećeg dijela poezije koju smo analizirali u našim ogledima. Druga bi odrednica bila samoća kao bijeg, ali i povratak zajednici. Taj dvostruki smjer u svojoj dijalektici samoće obuhvaća gotovo sav čovjekov život, smrt, rađanje, vjekovječno postojanje. Treća odrednica bila bi ljubav u smislu voljeti i biti voljen, gotovo poput mitologije ili religije!