- Homepage
- social sciences
- sociology
- OGLEDI IZ SOCIOLOGIJE SAVREMENOSTI
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records

OGLEDI IZ SOCIOLOGIJE SAVREMENOSTI
About the book OGLEDI IZ SOCIOLOGIJE SAVREMENOSTI
Tvrdnja da je sociologija mlada nauka ni u vreme svog nastanka nije bila tačna, ali današnje ponovno razmatranje njenog uzrasta može biti povod za konstataciju o sada već neospornoj zrelosti. Formativni period sociologije kao akademske discipline seže u kraj devetnaestog veka, sada je početak dvadeset i prvog. Kao socijalna i politička teorija, te kao uporedna društvena istorija ona je stara koliko i filozofija. Za pozitivistički orijentisanu sociologiju, proisteklu delimično iz pragmatizma i utilitarizma devetnaestovekovne praktičke filozofije može se reći da je nešto mlađa, ali i ona ima već zamašnu krivulju. No važnije od pitanja nominalne hronološke starosti jeste pitanje njene saznajne i moralne odgovornosti. Sociologija nikada nije u političkom smislu bila nevina, ali je politički fanatični idealizam, svojstven osnivačkim projektima Marksa ili njemu po svemu različitog Dirkema danas nedopustiv. Ako je Marksov komunistički ekumenizam bio utopijski, primene tog ekumenizma tokom dvadesetog veka donele su antiutopijske posledice. Ako je kontovsko-dirkemovski san o besprekornom poslednjem stadiju nastao iz zanosa liberalizmom, njegova psihodelična zakrivljenja tokom dvadesetog veka pretvorila su taj san u kolektivnu noćnu moru. Očevi osnivači nisu krivi za sve ono što je došlo posle. To ipak ne znači da je sociologija nevina, ili da joj je dozvoljeno da još uvek bude politički infantilna.