- Homepage
- social sciences
- philosophy
- PARADOKS MORALA
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records
PARADOKS MORALA
About the book PARADOKS MORALA
Kavkaz ne umire; to je slučaj sa svime mineralnim. Ono što živi vegetativnom egzistencijom teško umire: vrlo kasno i vrlo sporo. Onaj koji živi posve tiho i kao tinjajući često će se polako i mučno ugasiti: to je sudbina prosječne egzistencije, egzistencije koja se odvija na pola puta između življenja i umiranja, i koja nikad nije ni uistinu živa niti posve mrtva.
Francuski filozof i muzikolog Vladimir Jankelevitch rođen je 1903. godine u Bourgesu od roditelja naturaliziranih ruskih Židova što će tijekom Drugog svjetskog rata za nj postati više od puke biografske činjenice. Odgajao se u liceju Louis le Grand u Parizu, poslije je studirao filozofiju na Ecole Normale Superieure. Diploma mu otvara mogućnost da se 1927. zaposli u Francuskom kulturnom institutu u Pragu. Doktorirao je na Sorboni s tezom L'Odyssée de la conscience dans la derniere philosophie de Schelling (Alcan, Paris 1933), prisežući već na prvom značajnijem koraku da će Schelling biti jednim od ugaonih kamena njegova creda. Drugi, ako ne i prvi kamen temeljac, bio mu je Bergson, prije i vrhu svega, njegovo najutjecajnije djelo: L'Evolution creatrice. Uz Bergsona i Schellinga, svoju će inspiraciju crpiti iz Platona i Aristotela, Epikura, stoika, Plotina, Augustina, Descartesa i Pascala, Spinoze i Leibniza, Unamuna, Kirkegaarda, iz Gogolja, Shakespearea, Heinea, Mallarmea, Baudelairea, Pirandela, Gidea, iz glazbe i slikarstva, judeokršćanske tradicije i recentne filozofije 20. stoljeća.
Ime je stekao ponajprije za svoje "žive izgovorene riječi"; u eri francuskog spisateljstva zauzimao se za "živo filozofiranje", za tzv. "oralnu lektiru filozofije". Kao kontrapunkt bavljenja moralnim pitanjima vremena, stoji Jankelevitcheva doživotna posvećenost glazbi-muzikologija i muzička estetika, nadahnuti zapisi o modernim francuskim skladateljima XX. stoljeća: Faure, Debussy, Ravel, Satie... (Iz Pogovora Dragutina Lučića)