- Homepage
- social sciences
- philosophy
- PLAVA I SMEĐA KNJIGA
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records

PLAVA I SMEĐA KNJIGA
About the book PLAVA I SMEĐA KNJIGA
Ludwig Wittgenstein jedan je od najznačajnijih filozofa dvadesetog stoljeća i, zajedno s Fregeom i Russellom, utemeljitelj analitičke filozofije. Njegovo se djelo i povijest njegova djelovanja isprepliću s nastankom i poviješću analitičke filozofije. Plava i Smeđa knjiga sadrže sažeto izlaganje glavnih misli Wittgensteinove kasne filozofije. Plava knjiga pokazuje kako značenje riječi nije sadržano tek u svjesnom činu koji povezuje riječ sa stvari koju označava, niti proizlazi iz njene imanentne veze sa stvari, nego je određeno isključivo njenom upotrebom u jeziku. Riječi nemaju same po sebi određeno značenje, nego ono proistječe iz načina njihove upotrebe. Odatle je nemoguće objasniti upotrebu riječi navođenjem pravila koje se u govorenju slijedi. Neko pravilo određivanja značenja riječi i samo opet stalno iziskuje daljnje pravilo kojim se prethodno pravilo tumači. Kao što se značenje mora tumačiti pravilom, tako se i sama pravila moraju tumačiti daljnjim pravilima. Kroz cijelu Plavu knjigu provlači se uvjerenje da ne možemo razumjeti značenje riječi i iskaza ako ne razumijemo način njihove upotrebe. Upotreba jezičnih igara u Smeđoj knjizi razlikuje se od one u Plavoj knjizi, gdje su one bile elementi jezika. U Smeđoj knjizi pak Wittgenstein ističe da je upotreba riječi u jednostavnim jezičnim igrama različita od one u običnom obliku, te da su one u sebi savršene. Na početku Smeđe knjige Wittgenstein tako spominje Augustinov opis učenja jezika ( proširena verzija opisa koji se navodi i na početku Filozofijskih istraživanja ) u kojemu se riječi uopće shvaćaju po modelu riječi koje se odnose na materijalne stvari i koje stoga imaju prividno čvrsto značenje. Različito značenje iste riječi povezano je s kontekstom, a ne s nečim što je inferentno riječi. Riječ nije ime neke stvari naprosto, nego je ime neke stvari samo unutar određene jezične igre. Da bismo razumjeli riječ, moramo razumjeti način njene upotrebe u sklopu jezika.