- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records
About the book POLJAN
Svojim kiparstvom prisutan je među nama više od pet desetljeća; njegova skulptura rađa se u intimi atelijera, živi u vrevi gradskoga trga, u sjeni perivoja i crkvene apside. Ne ističe se gromoglasnom gestom niti se nameće dimenzijama. Kao i njezin tvorac, želi biti samo ono što jest: figura koja teži skladu oblika i htijenja; koja životnošću aluminijske folije, terakote ili bronce od kojih je sazdana, potiče oko i duh. Ništa više - i ništa manje od toga.
Uz skulpturu, Josip Poljan oblikovao je i sklonost ka likovnosti mladih naraštaja; tijekom četrdeset godina usmjeravao je potez ruke budućih kipara, isprva u Školi primijenjenih umjetnosti i na Pedagoškoj akademiji, a potom kao profesor kiparstva i dekan Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu.
Njegove ruke, i nakon umirovljenja, stvaraju. Ako se ne rukuju, gnječe glinu ili aluminijsku foliju; u nekoliko poteza pretvaraju je u pticu, svetoga Franju ili damu poslije kupanja. Nerijetko se takva skica stvrdne u broncu gdje gusti tragovi prstiju ostaju vidljivim znakom vitalizma. Mirnu i zaglađenu plohu Poljan smatra mrtvom; žustro modeliranje njegov je sinonim za stvaranje, Ne oduzimanje tesanjem. Glina i aluminijska folija; ne kamen ili drvo.