- Homepage
- literature
- prose
- other prose
- PONOĆ CIJELI DAN
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records
About the book PONOĆ CIJELI DAN
U zbirci proza Ponoć cijeli dan Hanif Kureishi se bavi istim onim nizom problema koji su predstavljali motivski grozd u romanu Intima (1988.) i u drami Sleep With Me (izvedenoj u Cottesloe Theatreu, Royal National Theatre, 1999.) - raskid bračne veze i psihičke i moralne posljedice koje nakon takva čina prate junake u daljnjem životu. Kureishi doslovce prekriva cijelo polje odnosa - žena s ljubavnikom, ostavljeno žena s dvoje djece, muž s ljubavnicom, nužni susreti bivših supružnika zbog djece, susret muža i ljubavnika njegove žene... Te čudnovate i nikada do kraja razriješene veze rneđu ljudima bilo da se nastavljaju kao kasnije prijateljstvo ili naprosto međusobna trpeljivost ili pak kao mržnja, trajna podsjećanja na prošlost i nedovršene stvari koje se nastavljaju u sadašnjosti, Kureishi naznačuje izvanrednim umijećem stvaranja likova i situacija. U prozi Kišobran suprug nakon šetnje vraća djecu bivšoj supruzi, ali preostala mržnja dovodi do tučnjave "mame" i "tate"; u priči Sisanje kamenja (u aluziji na neplodno razdoblje The Rolling Stonesa koji su potrebu za izdavanjem novog albuma popunili kompilacijom Sucking in the Seventies) spisateljica amaterka nakon propalog braka nastoji pisanjem ispuniti prazninu života na periferiji, a sudara se sa svojorm suprotnošću - profesionalnom književnicom bez djece, koja ne može prestati pisati; u tjeskobnoj prozi Stranci kad smo se sreli susret davnašnjih ljubavnika pokazuje bolne trenutke zbog kojih je netko nastavio uspješno izgrađivati svoj život, a netko zaostajati ... Kao i uvijek, Kureishi se i u ovoj svojoj knjizi bavi svojom generacijom, stasalom sedamdesetih i prati je kroz osamdesete i devedesete. Izvanredan "trn u oku" predstavlja posljednja proza knjige (Penis) koja radikalizira raskid - muškoj porno-zvijezdi od tijela se odvaja i personalizira bitan dio njegova tijela.
U naizgled mirnim prozama Kureishi je i dalje silno provokativan, ali, baš kao i u Intimi, svaka njegova priča završava čudesnim svjetlom nade koja nakon košmara nudi, premda neodređen, ali ipak lakši put: problem nije riješen, ali više ne predstavlja breme.