- Homepage
- architecture
- POVIJEST MODERNE ARHITEKTURE 1 - od Williama Morrisa do Alvara Aalta, prostorno-vremensko istraživanje
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records

POVIJEST MODERNE ARHITEKTURE 1 - od Williama Morrisa do Alvara Aalta, prostorno-vremensko istraživanje
About the book POVIJEST MODERNE ARHITEKTURE 1 - od Williama Morrisa do Alvara Aalta, prostorno-vremensko istraživanje
Kao što je poznato, kriza modernoga pokreta, što se proširila počevši od 1955., poklopila se s mnogo većim nevoljama, egzistencijalnim i kulturnim, koje su izbile u Parizu u proljeće 1968. No, upravo kad se činilo da je svaki izbor ograničen na politiku odbacivanja ili ravnodušnosti, a već su se pojavljivali pokušaji restauracije Akademije koji su dolazili i zdesna i slijeva, događaji nepredvi-diva dosega odredit će promjenu smjera. Shvatilo se da povijest ne može utjecati na arhitektonsku djelatnost bez posredovanja lingvistike; ne možemo se pretvarati da učimo talijanski čitajući izravno Dantea, Ariosta, Leopardija i Palazzeschija, bez ikakva poznavanja leksika, gramatike i sintakse, odnosno semiotičke artikulacije. Wrightove, Le Corbusierove, Gropiusove, Miesove, Mendelsohnove, Aaltove poetike koje nisu pokorene reduktivnim pročišćavanjem, mogu stvoriti dvadeset, možda pedeset mani-rista, što je zanemariva manjina naspram velike građevinske aktivnosti ostvarene starim komunikativnim sredstvima, još uvijek u stilu Beaux-Artsa, unatoč pojavama koje renesansne redove zamjenjuju curtain wallom.
Od zalaska srednjega vijeka arhitekturi je nedostajao jezik koji bi joj omogućio da govori jednostavno, da piše informativnu prozu, a ne samo poeziju. Povijest nam nudi izuzetna umjetnička dostignuća Brunelleschija, Michelan-gela, Palladija, Borrominija, čije poruke nisu prevedene u neki kod te ih je stoga naslijedio uski krug sljedbenika, zbog čega su ubrzo zatomljene klasicističkim obiljem koje nameće vlast.....