- Homepage
- literature
- theory of literature
- PRINCIPI KRIMIĆA - Konture jednog trivijalnog žanra
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records
PRINCIPI KRIMIĆA - Konture jednog trivijalnog žanra
About the book PRINCIPI KRIMIĆA - Konture jednog trivijalnog žanra
Knjiga Principi krimića Igora Mandića prvotno je objavljena 1985. godine, a nastala je dobrim dijelom kao rezultat vrlo intenzivnog uredničkog i recenzentsko-kritičarskoga posla kojim se u to vrijeme (1979. – 1984.) bavio njezin autor. Kroz praksu čitanja, recenziranja, odabiranja i komentiranja, „čas se opirući, a čas popuštajući bujici slučaja koja na naše obale nanosi naplavine iz goleme planetarne produkcije krimića“, Mandić je, kako sam navodi, naslutio određene obrise ovog „trivijalnog žanra“.
Uzimajući krimić kao relevantnu književnu činjenicu, u vrijeme kada mu teoretičari i književni kritičari na ovim prostorima nisu bili nimalo skloni, Mandić je učinio pionirski pothvat tematizirajući ga na nekoliko osnovnih planova ili područja, analizirajući njegove klišeje, miteme, protagoniste, karakteristične situacije itd.
Danas, točno trideset godina nakon objavljivanja prvog izdanja Principa krimića, kada su u međuvremenu mnogi akademski tabui vezani uz ovaj žanr prevladani, a krimić već duže vrijeme suvereno dominira recentnom književnom produkcijom diljem svijeta, objavljivanje ove Mandićeve knjige ne čini se samo opravdanim već i prijeko potrebnim za razumijevanje tog književnog fenomena.