Show more Show less

22930

PUBLIC RELATIONS OD A DO Z - Sve što treba da znate o odnosima s javnošću

23,99
21,59
not available
ISBN ISBN: 86-7668-020-5
Binding Binding: hard
Year of issue Year of issue: 2005

About the book PUBLIC RELATIONS OD A DO Z - Sve što treba da znate o odnosima s javnošću

Odnosi s javnošću, ili skraćeno PR, su sve prodorniji i sve prisutniji. Čini se da su svugde oko nas. Mediji danonoćno pričaju i pišu o "praksi PR-a" i "poslovima PR-a". Ocekuje se da svi ovu skračenicu shvataju kao nešto što podrazumeva prevaru, korupciju, lopovluk, egzibicionizam, prividno zastupanje. To je u tolikoj meri prisutno da samo pominjanje odnosa s javnošcu sve češće izaziva cinizam i nevericu u vezi sa svim na šta se oni primene.
Zbog čega su mediji tako preokupirani odnosima s javnošću? Zašto toliko vremena i napora troše na njih? Da li je podrugljivo ukazivanje na PR doista postalo univerzalni obrazac lenjih novinara s obzirom na učestalu upotrebu, a koja nema baš neko značenje osim onog koje joj gledalac, slušalac ili čitalac daju? I zašto ovu profesiju tako često kleveta jedna druga o kojoj društvo generalno ima vrlo loše mišljenje?
Da bi se uopšte razumeo PR i njegove mogućnosti u uspostavljanju efektivne komunikacije i dijaloga, u bilo kom kontekstu, neophodno je najpre otkloniti neke slojeve konfuzije, preterivanja i njenog pogrešnog predstavljanja. U tom cilju potrebno je odgovoriti na brojna pitanja. Neprekidan uspon društvenog pluralizma i pluralizma na tržištu postavlja nove zahteve. Dakle, šta su odnosi s javnošću i kakva može biti njihova praktična primena, u ovom bučnom svetu, svetu preteranog publiciteta i nepoverenja u kojem preovlađuje interaktivna komunikacija.
Na koji način povezujemo uspešnost odnosa s javnošću sa krajnjim rezultatom?
Najvažniji doprinos odnosa s javnošću leži u dve oblasti: prikupljanje informacija za menadžment kao i upravljanje informacijama kao sredstvom za izgradnju i očuvanje korporativne reputacije, što za posledicu ima povećanje vrednosti i materijalnu pomoć organizaciji u ostvarivanju ciljeva; i kreiranje optimalnih uslova za organizaciju unutar okruženja u kom funkcioniše, tako da ona može uspešno i efikasno da sledi sve svoje ciljeve i ostvari dugoročnu efektivnost.
Ovo ne znači da se PR rezultati direktno odnose na prihode. Iako, PR i na njih može da ima zapanjujući uticaj ali ne kroz povećanje prodaje jer taj zadatak je na drugima, već stvaranjem uslova koji pogoduju prodaji. Pomoću odnosa s javnošću mogu se postizati mnogi uspesi koji, na prvi pogled, nemaju veze s njima ali u stvarnosti nastaju kao rezultat delatnosti PR-a. Odnosi s javnošću mogu da imaju odlučujući uticaj na postizanje veće produktivnosti i isplativosti jer neguju korporativnu kulturu koja stvara odgovarajuće povoljno okruženje.
Kako se u praksi ocenjuje uspešnost odnosa s javnošću?
Za procenu uspeha u realizaciji ciljeva komunikacije intenzivno se koriste kvantitativni kriterijumi. Razvijene su brojne metode za merenje, od kojih su mnoge zasnovane na analizi sadržaja, posebno izveštaja za štampu, gde se unapred zadate vrednosti dodeljuju predmetu izveštavanja i onda prate unazad da bi se formirali vrednosni sudovi o odredenim aktivnostima. Ovakav postupak se dopunjava korišcenjem statističkih podataka koji ce pokazati koji tip ljudi i u kom broju je bio u prilici da vidi ili čuje poruku.
Formalne ankete "pre i posle" se koriste za merenje promena, najcešce u stavovima i percepcijama, a studije koje su u toku, slede kretanja po nivoima svesti i razumevanja. Metode istraživanja obuhvataju i fokus grupe i predtestiranje. Merenje podataka obuhvata različite nivoe analize, tokove prodaje, pritužbe i izjave podrške. Uporedna merenja se vrše pomocu različitih rezultata za slične ili identične dogadaje, od kojih je jedan imao PR podršku, a drugi nije. Primenjuje se i analiza isplativosti cost-benefit.
Medutim, neka postojeća nisu podložna merenju u bilo kom konvencionalnom smislu. Mnogi rezultati su kvalitativni, pre nego kvantitativni i njihova procena se zasniva uglavnom na znanju šta funkcioniše u svetlu prethodnih postupaka. Na primer, posrednik u lancu snabdevanja bi možda bolje objasnio svojim kupcima, roditelji bi mogli da pokažu veću spremnost za aktivno pružanje podrške, kandidati za posao bi mogli da se istaknu sa višim kvalifikacijama, donatori mogu da demonstriraju veći interes za ono što žele da podrže, lokalne zajednice mogu više da se zainteresuju za ono što se dešava.
Sve se svodi na to da, iako se PR u velikoj meri može izmeriti pomoću brojnijih konvencionalnih tehnika procene, veliki broj rezultata ne zahteva sofisticiran pristup, jer govore sami za sebe, a neki od njih donose materijalnu korist iako nisu lako merljivi. Odnose s javnošcu treba podvrgnuti jednako rigoroznoj proceni kao i bilo koju drugu delatnost, mada oni imaju sopstvene karakteristike koje treba u potpunosti uzeti u obzir kada se odlučuje o najboljem načinu merenja i procenjivanja rezultata u odnosu na ciljeve komunikacije.
Kako možemo da budemo sigurni da ce nam se novac koji potrošimo na PR uspešno vratiti?
Mnogo zavisi od toga šta se smatra svrsishodnim. Ne postoje garancije za uspeh, mada PR jednako može da bude dobro i u potpunosti planiran i temeljno i pravovremeno realizovan kao i druge delatnosti i aktivnosti koje su zasnovane na posebnom znanju i kvalifikacijama.
Ograničeni oblik garancije se tu i tamo može dobiti, od nekih konsultantskih kuca. Na primer, jedna nudi "minimum garantovanog izveštavanja", što znaci da će obezbediti svojim klijentima objavljivanje dva od tri ključna saopštenja u roku od šest meseci. Neophodni uslovi za to podrazumevaju da konsultanti moraju da napišu tekst i da se slože sa izborom medija u kom ta poruka treba da se pojavi.
Ovo se, s jedne strane, opisuje kao reklamni trik, kao kontraproduktivno i kao pretnja za integritet struke. a, s druge, kao demonstracija veće odgovornosti, baš kao i kod advokata "ako nema pobede nema ni honorara". U praksi, konsultanti obično očekuju da će oni pisati sve što bude trebalo, birati odgovarajuce medije i obezbediti pokrivenost barem koliko je potrebno da bi se ova garancija zadovoljila. Ukoliko njihovi klijenti žele sami da pišu i biraju medije, verovatno će biti sposobni i da obezbede pokrivenost i neće im biti potrebne konsultantske usluge.

Author/s
Translator/s
Branislava Vukić , Marijana Ćurguz
Publisher/s
ISBN
86-7668-020-5
Binding
hard
Year of issue
2005
Number of pages
352
Format
20 x 15 cm

FAQ

Payment methods

There are four ways to purchase selected titles:

  1. Credit card - this form of purchase is subject to all standard protection procedures prescribed by law, where Superknjižara d.o.o. guarantees the security of the data used in the purchase process. The data authorization process takes place within the T-Com Pay Way system with a secure SSL security protocol with 128-bit data encryption. Payment is made only when the order is ready for delivery, and the customer is notified by e-mail of each step in the processing.
  2. Cash on delivery - this form of payment means that the ordered items are paid for when you pick up the shipment. For the time being, this form of payment is possible only in the territory of the Republic of Croatia.
  3. By bank transfer - payment to the account - we recommend bank transfer payment to all legal entities that need an R1 account. By choosing this method of payment, the customer will receive a pro forma invoice (by fax or e-mail) after ordering the requested product, and Superknjižara will send him the shipment and R1 invoice after the payment is registered. Payment to the account is recommended to private persons who, after receiving the order, receive an e-mail with an offer for payment (e-banking, payment in the bank, post office, etc.). This method of payment can also be used by people ordering from abroad.
  4. Cash - this form of payment is only available when a delivery option in one of our bookstores is chosen as the delivery option.
Delivery methods

Delivery methods are divided into two basic categories:

  1. Send the shipment to the desired address.
     
    • Delivery by a delivery service that covers most of Croatia. For a small part of the Croatian territory that is not covered by the delivery service (some islands), the services of the Croatian Post are used (costs for this type of delivery are 22 kn for orders up to 200 kuna, 25 kn for orders up to 500 kuna, and for orders over 500 kuna delivery is free in Croatia).
       
  2. Pick up the shipment in one of our bookstores, without delivery costs (only for orders from Croatia). This form of delivery is also the fastest, because the offer of our online bookstore products is also physically available in the Zagreb bookstore on Roosevelt Square (Savska). Ordered items can be picked up (after the customer receives an e-mail notification of delivery) in the following bookstores:
     
    • Superknjižara, Rooseveltov trg 4 (across from the Mimara Museum - the building of the Journalists' House), 10000 Zagreb (working hours from 9 am to 6 pm on weekdays phone 01 4875-735, e-mail: superknjizara@superknjizara.hr
    • Znanje Bookshop, Gajeva 1, 10000 Zagreb, phone: 01 5577 953, Working hours: Mon-Fri 08:00-21:00; Sat 9:00-20:00. bookshop@znanje.hr
    • Znanje Zadar, Sveti Donat, Knezova Šubića Bribirskih 11, 23000 Zadar, phone: 023 254 518, Working hours: Mon-Sat 08:00 - 20:00 zadar@znanje.hr
    • Znanje Varaždin - Lumini center, Ulica grada Lipika 15, Donji Kneginec, 42204 Turčin, phone: 042 555 002, Working hours: Mon-Sun 09:00 - 21:00 lumini@znanje.hr
    • Znanje Split - Miroslav Krleža, Kraj Sv. Marije 1, 21000 Split, phone: 021 271 714, Working hours: Mon-Sat 08:00 - 20:00 split@znanje.hr
    • Znanje Slavonski Brod, Trg pobjede 28, 35000 Slavonski Brod, phone: 035 295 258, Working hours: Mon-Fri 08: 00-20:00; Sat 08:00-14:00 brod@znanje.hr
    • Znanje Rijeka, Užarska 1, 51000 Rijeka, phone: 051 582 091, Working hours: Mon-Sat 08:00 - 20:00 rijeka@znanje.hr
    • Znanje Pula, Giardini no. 4, 52100 Pula, phone: 052 354 650, Working hours: Mon-Fri 08:00-20:00; Sat 08:00-14:00 pula@znanje.hr

       

Registration and forgotten password

To purchase on the website SUPERKNJIŽARA it is necessary to register and create an account and enter basic data. Registration can be done before or during the ordering process. After selecting the Registration field, a form opens in which it is necessary to fill in the basic data. The customer chooses the password with which to access the user account. After filling in the required data, it is necessary to confirm the entries by clicking on the Finish registration field. The created user account remains registered in the system and is accessed by a combination of e-mail address and password.


In case the customer forgets the password, it is enough to send an e-mail by clicking on the link Forgotten password? We will send you a new password to access the data - you can change it later because automatically created passwords are not easily 'remembered'. In short, after creating an account, for each further purchase in the Superknjižara system, only an e-mail address and password are required.

Newsletter subscription

When registering, users can choose the option of receiving a newsletter, a regular Superknjižara service that informs you about new titles in the offer and special promotions. The service can be easily canceled at any time by sending an e-mail to our customer service.

Search

Our offer can be searched based on two basic principles:

  1. Search using a search engine so that at the beginning of typing the desired term in the field of the search engine in the drop-down menu, the results that can be selected or by typing the entire term and selecting the field Search
  2. You can search for books without using a search engine, by searching certain topic areas (left menu) and new and best-selling titles (top menu). In the left menu, it is possible to select the desired area, and clicking on one of the main areas expands the number of options with sub-areas. After selecting the desired area, the items are listed, and it is possible to use an additional search engine that sorts the selected area by year of publication, from oldest to newest and vice versa, and by price and title.
  3. New titles can be searched by clicking on the All new editions field.
Customer complaints

In accordance with Art. 10 of the Consumer Protection Act, the Seller allows all Buyers to send their complaints by mail to the address of the Seller Superknjižara d.o.o. 10 000 Zagreb, Rooseveltov trg 4, ie by e-mail to the Seller's e-mail address superknjizara@superknjizara.hr, and the Seller will notify the Buyer of the received complaint. The Seller will respond to all comments and objections no later than 15 days from the date of receipt of the objection. In order for the Seller to acknowledge receipt of the written complaint in accordance with Article 10, paragraph 5 of the Consumer Protection Act, and then respond to it, the Buyer must provide the correct information for receiving it.

Conversion statement

For users outside Croatia - Payment is always made in Croatian Kuna.

The amount that will be charged to your credit card is obtained by converting the Croatian Kuna into your currency according to the current exchange rate list of the Croatian National Bank. When you are charged, the amount is converted into your currency according to the exchange rate of the home credit card with which you paid.

As a result of currency conversion, there may be a small difference in price from that indicated on our website.