- Homepage
- social sciences
- philosophy
- PUSTINJAK I DRUGI ESEJI
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records
PUSTINJAK I DRUGI ESEJI
About the book PUSTINJAK I DRUGI ESEJI
KNJIGA ESEJA koju čitatelj ima pred sobom iza sebe ima dugu priču. Prvi esej, koji se bavi poezijom budističkog slobodnjaka i pjesnika Han Shana, napisan je u Kvotu još davne 1982. godine. A zadnji, esej o pjesmi »Jezgra u maternici mene«, u Berlinu 2001. go dine. Dakle, radi se o rasponu od gotovo dvadeset godina za kojih se, doduše, moje razumijevanje poezije prilično razvilo, no u osnovi se nije promijenilo, los uvijek na pitanje o poeziji ne mogu ponuditi jednoznačan i jasan odgovor. Naravno da nije isto filozofirati o općenitim pojmovima ili se baviti sasvim određenom pje sničkom praksom. U mladosti sam bio jako sklon općenitoj raspravi o pjesništvu koja me se uvijek duboko ticala jer sam gledao na sebe i doživljavao se prije svega kao pjesnik. Sve ostalo je bilo manje važno. Ipak, ubrzo sam shvatio da se općenitim razmišlja njem nije moguće dokopati cjelovitog odgovora o problemu pisanja. Zato sam problemu pristupio na drukčiji način. Konkretno, proučavanjem stvaralaštva onih pjesnika koji su mi najbliže. Stvar zapravo nije bila u razumijevanju poezije i utvrđivanju onoga što je pjesnik htio reći, već u izazovu, u pokušaju da se ustanovi kamo me može odvesti čitanje poezije. Što mi može učiniti i do kuda mi omogućuje doprijeti. Poeziju sam uvijek doživljavao kao vještinu života. Budući da sam imao sreću da sam mogao u to davno vrijeme prije 1980. dvije godine živjeti u Japanu (što me je oslobodilo kazne koju bi morao tada odslužiti kao član Papa Kinjal Benda) i posvetiti se proučavanju poezije koja je bila povezana sa zen budizmom, već tada se moglo naslutiti da će moji ogledi biti povezani s djelom nekog velikog majstora čan ili zen poezije.