- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records
SLIKAR GIOVANNI BATTISTA AUGUSTI PITTERI U DALMACIJI
About the book SLIKAR GIOVANNI BATTISTA AUGUSTI PITTERI U DALMACIJI
Otkako je u 15. stoljeću Venecija osvojila Dalmaciju, postupno su se počele mijenjati prilike i na polju umjetničkoga stvaralaštva. Nekada plodne lokalne radionice s brojnim umjetnicima i obrtnicima izgubile su na značenju jer su se naručitelji i kupci sve češće obraćali mletačkim majstorima. Bilo je jednostavno u brojnim slikarskim radionicama na lagunama pronaći slikara koji je mogao zadovoljiti potrebe dalmatinskih naručitelja ili kupiti već završena djela kojima su se opremale crkve, samostani i domovi uglednijih pojedinaca. Integrirana u Mletačku Republiku Dalmacija nije imala vlastitu »kulturnu politiku«: čak i onda kada se naručuju remek-djela, ona u prvom redu funkcionira kao sredina koja kupuje umjetnine u Veneciji, političkom, gospodarskom i umjetničkom središtu. Talentirani pojedinci koji su htjeli steći slikarsku naobrazbu morali su napustiti rodnu sredinu: od Kotora do Krka nije bilo škole ili neke druge ustanove kojaje okupljala umjetnike i pružala im odgovarajuća znanja. Takvih ustanova nije bilo ni na području Dubrovačke Republike. Moglo se otići u Veneciju gdje su se slikarske vještine stjecale u radionicama ili na Umjetničkoj akademiji osnovanoj 1750. godine.