SOCIOLOGIJA MEDIJA - Rutine, tehnologija i moć
About the book SOCIOLOGIJA MEDIJA - Rutine, tehnologija i moć
‘Sociologija medija: rutine, tehnologija i moć’ metasociologijska je analiza povezanosti sociologijske i medijske teorije. Sistematizacijom društvene i medijske teorije nastoji se odgovoriti na nekoliko temeljnih epistemoloških i ontoloških pitanja: kako komunikacija i mediji stvaraju znanje o društvu?, kakvi se tipovi društvenih odnosa mogu implicitno i eksplicitno razaznati u sociologijskim i medijskim teorijama? Kako bi se pobliže utvrdila društvena uloga komunikacije te usmjerila pozornost na slojeve društvenosti koji određuju komunikaciju, izdvajaju se kategorije rutina, tehnologije i moći. Pod rutinama se podrazumijevaju svi oblici međuljudske i medijske komunikacije koji se ostvaruju u društvenim skupinama i koji postaju ponovljivi, uhodani i objektivirani. Pod tehnologijom se promatraju sve tehničke i infrastrukturne sastavnice medija kao što su komunikacijski kanali, softverski sustavi, ekspertni sustavi, algoritmi i kodovi, koji na određene načine usmjeravaju ili mijenjaju komunikaciju. Moć se promatra kao sposobnost oblikovanja i mijenjanja komunikacije. Ona se ostvaruje promjenom društvenih odnosa i društvenih struktura statusnim, političkim, ekonomskim i drugim sredstvima. Knjiga može poslužiti sociologinjama i sociolozima koji su zainteresirani za istraživanje medija, ali i istraživačicama i istraživačima medija koji su zainteresirani za sociološke korijene tog interdisciplinarnog polja.
Ova knjiga izvorno je znanstveno djelo koje predstavlja uspješan pokušaj meta teorijske, pa i ontološke analize komunikacija i medija te njihovih učinaka u suvremenom društvu.
Ona je posvećena proučavanju kompleksnog odnosa medija i društva, odnosno istraživanju uvjeta, okolnosti i kontekstualnih određenosti prilikom društvenih uloga i korištenja komunikacija, medija i njihovih tehnologija popraćenih tek naizgled banalnom - no zapravo za značenja i interpretacije krucijalno važnom! - rutinizacijom njihova korištenja.
Ništa pri svemu tome, pokazuje i dokazuje nam autor ovom knjigom, nije slučajno već upravo kontekstualno definirano društvenim ''igrama'' moći.
(Hajrudin Hromadžić)
Tanja Grmuša: Paško Bilić, Sociologija medija: Rutine, tehnologija i moć. Medijske studije.
About the book - SOCIOLOGIJA MEDIJA - Rutine, tehnologija i moć
Uvod
Komunikacija i društvena interakcija
Komunikacijska osnova društvenih odnosa
Interakcijski i medijski okviri
Društvena i medijska konstrukcija zbilje
Komunikacijski obredi
Od svakodnevice do javnosti i mreža
Javnost, komunikacija i demokracija
Diskurzivni poredci
Tehnologija kao objektivacija društva
Društvene mreže i mrežne strukture
Komunikacijske makrostrukture
Modernost i globalizacija: iscrpljena paradigma?
Refleksivnost, komunikacija i mediji: nerazjašnjen odnos
Mediji kao pokretač društvene promjene
Političko-ekonomske strukture moći i dominacije
Prema metasociologiji medija
PRILOG: Razgovori o sociologiji, komunikaciji i medijima
Literatura
Kazalo
Zahvale
Bilješka o autoru