- Homepage
- literature
- prose
- SPLETKE SUDBINE
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records

About the book SPLETKE SUDBINE
Glavni lik ovog "dnevnika jedne egoistice" je Clarisse Duval, šansonijerka koja je nakon prometne nesreće u kojoj je ozlijedila nogu počela propitivati odnos sudbine i volje u ljudskom životu. Za razliku od svog muža, skladatelja Marca, koji sreću nalazi u sitnim životnim radostima (auto, aplauzi, honorari, prodaja ploča, planovi za kupnju vikendice), Clarisse je nezadovoljna i stalno traga za načinom na koji bi izrazila "nepoznatu snagu" koju u sebi osjeća.
Zbog sudbine koja pomoću raznih spletki usmjerava životni put glavne junakinje, njezino je traganje mukotrpno i sporo, a krajnji mu je cilj nejasan. U trenutku kada Clarisse spoznaje da želi biti kazališna glumica, a ne pjevačica, prinuđena je prekinuti sa svojim prijašnjim životom u kojem je uvijek nastojala ugoditi ljudima koji je okružuju. Iako su joj cijeloga života spočitavali da je egoistica, Clarisse se usredotočuje isključivo na sebe tek u trenutku kad shvati da je gluma njezina prava vokacija. Jer, kako kaže Elsa Triolet, da bi se osujetile spletke sudbine, treba u određenoj mjeri biti egoist.
Premda u romanu ne manjka dramatičnih događaja (poput smrti Clarissina učitelja pjevanja, pokušaja samoubojstva jednog od likova ili napada eksplozivom), oni su uvijek opisani s određenom emocionalnom distancom. Takvim postupkom naglašava se jedna od glavnih misli romana: ne postoji jedan presudan događaj koji stubokom mijenja tijek nečijeg života, nego slijed događaja u kojem se povremeno pojavljuju skretnice koje usmjeravaju glavnu junakinju i postupno je vode prema konačnom cilju – spoznaji o njezinoj pravoj vokaciji i odlučnosti da joj se posveti.