- Homepage
- literature
- prose
- SPORI ODRON
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records
About the book SPORI ODRON
Roman je to iz šest dijelova, a mjesto radnje jedna je jedina kuća, nasljeđivana s koljena na koljeno, kupovana; njezino habanje i starenje, njezina na koncu djelomična smrt, kada u funkciji i relativno zdrava ostaje još samo jedna prostorija, tek je pozornica na kojoj se, gotovo serijski, izmjenjuju likovi nesposobni da izađu na kraj sa svojom nesrećom. Mihaela Gašpar uspjela je stvoriti atmosferu koja ima elemente bajke, ali ta bajka ne poznaje ni vještice ni prinčeve: to je bajka konstante sivila svakodnevice koja ljude razlaže na planktonska mjerila, a riječi koje likovi izgovaraju opasno podsjećaju na bajalice. Taj tamni univerzum pun je monotonog šaptanja, pun je apsurdnog ohrabrivanja i katastrofa: očevi izgore u sobama, majke se ubijaju, i svi jedni druge drže u slijepom zagrljaju. (...)
Osjećaj za svijet ove autorice, a to je dodatni užitak za čitatelja, visoko je poetičan, sav u treptaju koji lovi beznadna stanja, bezizlazje u kojemu svi grcamo više nego što smo u stanju priznati. Ona čuvena maksima koja kaže da umjetnost imamo kako ne bismo umrli od istine ovdje je okrenuta naopako: umjetnost imamo jer smo zaboravili što je prava istina o nama, koliko su nepovoljni realni nalazi o našem stanju, o našoj palosti u svijet neodmotanih, nerealiziranih larvi koje se palucavo nadgmizavaju jedna preko druge i to hvalospjevno nazivaju "realizacijom".
/iz pogovora Daria Grgića/