- Homepage
- literature
- prose
- SRAM I STRAH
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records

About the book SRAM I STRAH
Bolna je činjenica da Tonči Petrasov Marović, jedan od najznačajnijih hrvatskih pjesnika druge polovice 20. stoljeća, nije dočekao da za života vidi objavljenim svoj vjerojatno najambiciozniji literarni rad. Premda ga je pisao u otežanim životnim uvjetima, često prekidan akutnim napadima inače dugotrajnoga, kontinuiranog bolovanja, u roman „Sram i strah" uložio je punu mjeru svoje darovitosti i koncentracije. Kao što sam smatrao prilikom prvoga uvida u rukopis krajem osamdesetih, tako mislim i danas da je „Sram i strah" vrhunac Marovićeve prozne dionice i nezanemariv prilog poetičkoj i stilskoj amplitudi modernoga hrvatskog romana.
Koliko god se činilo da je njegov glavni junak Petar „iščašen" izglobljen iz svojega konteksta, ispostavit će se da je samo vrijeme lomljeno i razdrto. Tonči Petrasov Marović suvereno koristi višestruki pogled, nemogućnost fokusiranja na istu razinu, da bi ukazao na dramu što su je doživjeli njegovi suvremenici. Iako piscu jamačno nije primarni cilj društvena kritika, nema dvojbe da je niz silovitih slika i drastičnih situacija svojevrsna invektiva i na političku realnost, posebno na razne vidove represije.
Iz pjesnikove ostavštine dvadeset godina nakon njegove smrti dobivamo prozu koja nadmašuje bilo koja ograničenja razdoblja ili trenutka u kojem je pisana.