- Homepage
- social sciences
- sociology
- SREDNJOVJEKOVNI MOTIV PLESA MRTVACA
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records

SREDNJOVJEKOVNI MOTIV PLESA MRTVACA
About the book SREDNJOVJEKOVNI MOTIV PLESA MRTVACA
Prizor mrtvačke povorke prvi put je naslikan početkom 15. stoljeća u Francuskoj, a nakon toga proširio se zapadnim kršćanstvom. U ovome prinosu disciplini vizualnih studija autor nastoji rekonstruirati pravi smisao toga motiva koji nosi snažnu didaktičku namjenu, jer u njemu zapaža proturječne osobine s obzirom na njegov tragični aspekt, ali isto tako postavlja i pitanje 'zemaljskog adresata' Plesa mrtvaca, gdje više nije "riječ o tragici, nego o grotesci", čime se dotiče ideološki potencijal prizora, a posebno njezina funkcija u crkvenopolitičkom kontekstu. (kgz)
Prizor mrtvačke povorke prvi put je naslikan početkom 15. stoljeća u Francuskoj, a nakon toga proširio se zapadnim kršćanstvom. U ovome prinosu disciplini vizualnih studija autor nastoji rekonstruirati pravi smisao toga motiva koji nosi snažnu didaktičku namjenu, jer u njemu zapaža proturječne osobine s obzirom na njegov tragični aspekt, ali isto tako postavlja i pitanje 'zemaljskog adresata' Plesa mrtvaca, gdje više nije "riječ o tragici, nego o grotesci", čime se dotiče ideološki potencijal prizora, a posebno njezina funkcija u crkvenopolitičkom kontekstu. (kgz)
Milan Soklić rođen je 1955. u Tuzli, gdje je pohađao gimnaziju. Filozofiju i sociologiju na Filozofskom fakultetu u Sarajevu diplomirao je 1980. Od 1980. do 1983. predavao je tzv. marksizam i sociologiju u srednjoj školi u Lukavcu kod Tuzle. Godine 1983. osuđen je na pet godina zatvora po članku 133 (neprijateljska propaganda) kao anarholiberalist te je izdržavao kaznu u zatvoru u Foči do 1985. Magistrirao je filozofiju na Filozofskom fakultetu u Sarajevu s temom Kantova metafizika prirode. Bio je stručni suradnik Centra za filozofska istraživanja Akademije znanosti i umjetnosti BiH. Početkom rata u Bosni i Hercegovini izbjegao je u Njemačku. Od 1994. do 2006. radio je kao profesor za južnoslavenske jezike i kulturu pri Marshall Centru u Garmisch-Partenkirchenu. Od 2006. živi u Puli.