- Homepage
- literature
- theory of literature
- SUBJEKT ILI OKRENUTOST PREMA TEBI - FILOZOFIJA DRAMATIVITETA
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records
SUBJEKT ILI OKRENUTOST PREMA TEBI - FILOZOFIJA DRAMATIVITETA
About the book SUBJEKT ILI OKRENUTOST PREMA TEBI - FILOZOFIJA DRAMATIVITETA
Predgovor zahtijeva sažimanje kao oduzimanje. A jedan jasan, odmjereni glas u mojoj glavi neprestano ponavlja: Kad bismo mogli knjigu skratiti na prigodno kratko objašnjenje, zamijeniti je formulom, vjerojatno je uopće ne bismo pisali. Jer čim nam više nije važan proces, nego »rezultat« istraživanja, nemamo načina vjerodostojno govoriti ni o kojem problemu koji pripada humanističkim znanostima. U njima, naime, ne postoji »konačan dokaz«. Ni onaj odlučujući pro, ni onaj presudni contra ma koje teorije. Važna su ne samo veoma različita stajališta, nego i način (kao i vremenski slijed) njihova izricanja; metodologija uključivanja argumenata u diskusiju; analitičkog uvažavanja mnogostrukosti, pa i »nestabilnosti« saznavanja. U tome je, pretpostavljam, dramativiter riječi: svaka ih čitalačka interakcija donekle mijenja, odmiče ne samo od »mojih« prema »tvojim«, nego i od »maloprijašnjih« prema »kasnijim« značenjima. Dramativitet je, nadalje, jedan od ključnih teorijskih pojmova ovoga teksta, označujući i način percipiranja i procese oblikovanja vlastitosti. Dramativitet je shvaćen kao retorička, interpretacijska i izvedbena aktivnost kojom nastaje dramski oblikovano »Ja«, Ja-pred-Tobom, Ja osuđeno na unutarnju konfliktualnost, koliko i na ogledanje s ponuđenim socijalnim identifikacijama i sulicima, ali i Ja obdareno sposobnošću de-zidentlficiranja, otklona - kako od norme, tako i od očevida. Ne samo između tekstova, već i unutar njih, u nama i oko nas, postavljene su brojne interakcijske pozornice, čija pitanja nikada nisu »slučajna«, kao što ni odgovori nisu konačni. Interpretacija ne poznaje izvjesnost »pravorijeka«.