- Homepage
- literature
- theory of literature
- SUVREMENO HRVATSKO PJESNIŠTVO - Razdioba (1940-1970)
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records

SUVREMENO HRVATSKO PJESNIŠTVO - Razdioba (1940-1970)
About the book SUVREMENO HRVATSKO PJESNIŠTVO - Razdioba (1940-1970)
"Suvremeno hrvatsko pjesništvo (Razdioba)" Zvonimira Mrkonjića iz 1972. godine nedvojbeni je klasik domaće književnokritičke i teorijske misli kad je riječ o domaćem pjesništvu. Time što je zastupala tezu da pjesnički čin pokreće razdiobu trovrsnog iskustva (iskustvo prostora, iskustvo egzistencije i iskustvo jezika), ta studija gotovo je presudno utjecala na razumijevanje temeljnih tendencija u razvoju hrvatskoga pjesništva od 1940. do 1970. godine. Uzmemo li u obzir i to da mnoge njezine teorijske postavke ne samo da su preživjele godine u kojima je ona bila referentno polje, nego se i danas čine uvelike upotrebljivima, to je eto razlog ponovnog upozoravanja na nju – njena reizdanja, naime.
Mrkonjićeva taksonomija i zahtjev prema usustavljivanju, kao i esejizam kojim je podvrgnuo različite pjesničke individue u Razdiobi, uz nekolicinu priloga nekih naših drugih teoretičara i kritičara, nedvojbeno je jedan od najpouzdanijih opisa koje je novije hrvatsko pjesništvo uopće dobilo. Reizdanjem Razdiobe, a analogno Tekstovima – drugoj knjizi pod istim naslovom koja se pojavila istodobno kad i Razdioba – sada objavljujemo i svojevrsnu inačicu Tekstova pod nazivom "Suvremeno hrvatsko pjesništvo (Novi tekstovi)".
Oni, međutim, pjesničkim primjerima pokrivaju ono što se događalo četrdeset godina poslije Razdiobe, razdoblje od 1970. do 2010. Pjesmovno oprimjerenje autorovih kritičko-teorijskih izvida u Novim tekstovima na izvjestan način možemo čitati i kao praktičnu primjenu njegove teorijske razrade. Taj vrlo oštar i strog izbor pjesama i pjesnika kao da ima zadatak potvrditi ili opovrgnuti autorove kritičko-teorijske nalaze iz studije.