- Homepage
- literature
- theory of literature
- theatrology
- TEMELJI DRAMATURGIJE
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records

About the book TEMELJI DRAMATURGIJE
Više od četrdeset godina nakon prvoga izdanja, Temelji dramaturgije Vladana Švacova ostaju rijedak primjer filozofski fundirane studije u kontekstu hrvatske teatrologije. Iako je u posljednjih dvadeset godina teatrološko polje obogaćeno mnogim relevantnim izdanjima, koja obiluju filozofskim uvidima, integralni pothvati sa čvrstom filozofskom perspektivom su rijetkost. Polazeći od Heideggerove fenomenologije, Švacov pristupačnim stilom provodi čitatelje kroz svoju „ hermeneutiku dramskoga izraza“, ne snizujući argumentacijsku strogoću čak ni u prividno ležernijim, ilustrativnim pasusima. Posebnost Švacova pristupa sposobnost je rekontekstualiziranja odnosa kazališne prakse prema praksi življenja, pri čemu je u antropografiji antičke drame vidio priliku za raspravu o „ključnim riječima“ civilizacije zapadnoga kruga. Vladan Švacov do novih spoznaja dolazi na istom terenu na kojem su za sebe i na svoj način prije njega istraživali Branko Gavela, pa i Josip Kulundžić: na istraživačkom polju gdje se filozofsko promišljanje neposredno obogaćuje umjetničkom praksom. Švacovi temelji dramaturgije nisu „ osnove dramaturgije“ u smislu uvoda u kazališno-dramaturšku struku, nego postavljanje temelja za razumijevanja događajne strukture i općih načela dinamike u svim dimenzijama ljudske egzistencije. U Temeljima dramaturgije on je promatrao dramsku i u užem smislu dramatsku napetost kao antropološku kategoriju, usko vezano uz sam ljudski bitak. Uz urednički redigirani tekst, novo izdanje donosi kazalo imena i pojmova.