- Homepage
- social sciences
- TRIJUMF UMJETNIKA
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records

About the book TRIJUMF UMJETNIKA
Knjiga Trijumf umjetnika. Revolucija i umjetnici. Rusija od 1917. do 1941. sažima pola stoljeća istraživanja i produbljuje perspektivu povijesti i kritike kada je riječ o umjetnicima u najširem smislu. Todorov istražuje kompleksan, ponekad ambigvitetan, obvezujući i na taj način čak u nekom smislu plodonosan odnos ruskog političkog vodstva i „umjetnika stvaratelja“. Kako su umjetnici najavili revoluciju? Kako su se u to vrijeme pokoravali ili bježali od socrealizma koji je slobodno stvaralaštvo želio potpuno zatrti? U fokusu studije su sudbine vodećih umjetnika – Majakovskog, Pasternaka, Bulgakova, Cvetajeve, Mandeljštama... Autor se zaustavlja na jedinstvenom životnom putu slikara Kazimira Maljeviča, čije mnoštvo umjetničkih odabira odražava intenzitet njegove predanosti. Trijumf umjetnika, to je u konačnici nadmoć umjetnosti nad onima koji je žele mrtvu. Službeni sovjetski diskurs postupno je gradio i opisivao stvarnost zemlje na način koji ne odgovara zajedničkom iskustvu, kao da riječi mogu stvarati stvari. Važnost te doktrine daleko nadmašuje estetsku domenu, ona je sukus dominantnih obilježja sovjetskog društva pod Staljinom jer konsakrira sveopću vladavinu laži.