- Homepage
- literature
- poetry
- U KUĆI MALIH PUSTINJA
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records

U KUĆI MALIH PUSTINJA
About the book U KUĆI MALIH PUSTINJA
U ovoj knjizi Slavko Jendričko, jedan od najznačajnijih suvremenih hrvatskih pjesnika, uspješno se nastavlja na
shvaćanje poezije primarno kao rada jezika, kao materijala
kojemu jezik u lingvističkom, dakle strukturnom smislu, daje
ne samo elementarno uporište, nego i prethodi poeziji kao
temeljnoj ekspresiji za izražavanje, oblikovanje i opisivanje
ukupnog opsega ljudskog iskustva. Međutim, Jendricko ne
ostaje pri već afirmiranim odlikama i izražajnim moguć-
nostima takove poezije. On kani ići korak dalje kako bi ne
samo iznova iskušao izražajne mogućnosti te poetike, nego i
da na tim premisama zahvatio načelno nestalno područje
osobnog svijeta. A to onda znači postaviti se pred vlastito
neposredno iskustvo kao novo, rubno područje u kojemu je
autor, istodobno kao subjekt, pokretač i akter zbivanja te kao
jedan od, zacijelo ne najvažniji, konstitucijskih elemenata tog
svijeta, iz stiha u stih, od jedne do druge pjesme, primoran
preispitatisamepretpostavke poezije. Poezija se stoga ovdje
pokazuje kao jedno od sredstava za koheriranje pripadajućeg razumijevanja tog svijeta, sa svim njegovim prepoznatljivo lokalnim, u smislu identifikacije, i trajno izmjenjivim, a svakako izrazito estetskim gabaritima.
U tako postavljenom rasteru onda postaju vidljive brojne razlike i zasebnosti pjesama odnosno pjesničkih ciklusa, u kojima se mjesto govorenja neprestano pomiče kako bi se o neposrednoj okolini, kao fizički distanciranoj datosti i kao komešanju intimnih refleksija i parcijalnih uvida u jednu od dimenzija mentalno—perceptivnih strujanja, moglo progovoriti na što izravniji i neposredniji način.