- Homepage
- U ŠTO VJERUJEM?
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records

U ŠTO VJERUJEM?
About the book U ŠTO VJERUJEM?
Ogled U što vjerujem?, izrazito kontroverzan u vrijeme nastanka (cjelokupna naklada zaplijenjena je u tiskari, iako je Tolstoj i tada bio jedan od najpoznatijih svjetskih pisaca), donosi autorov konačni stav o religijskim pitanjima i prakticiranju vjere. Poduzimajući minucioznu egzegezu, briljantnim stilom i oštrinom, Tolstoj interpretira mjesta iz svetih tekstova koja nalazi suprotstavljenima onome što on želi živjeti: Kristovu nauku.
Uspoređujući različita izdanja i prijevode, autor zaključuje da kontradikcija zapravo nema – Spasitelj je vrlo jasno izrekao svoju poruku, i ona je u početku nedvosmisleno i zapisana. Sva iskrivljenja, koja su tolika da zapravo u potpunosti izvrću izvorno učenje, dolaze iz kasnijih prijepisa i prepravki koje, autor zaključuje, nisu nimalo slučajne.
One su redom posljedica crkvenog iskrivljenja nauka, metode kojom je institucija u koju sam Krist nije mnogo polagao, zadobila i zadržala moć i vlast. Tolstojev antiklerikalni napad iznimno je dalekosežan i ubojit, pogotovo uzme li se u obzir snaga koju Crkva u ondašnjoj Rusiji ima, te Tolstojev ugled u ondašnjem – kao, uostalom, i današnjem – svijetu.