- Homepage
- literature
- prose
- drama
- U ŽIVOTU SVE JE IGRA - tri mjuzikla
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records
U ŽIVOTU SVE JE IGRA - tri mjuzikla
About the book U ŽIVOTU SVE JE IGRA - tri mjuzikla
Iza pisanja, kao glavni proizvod ostaju romani, a kao nusproizvod likovi, no dok su romani u svojoj završenosti, u svojoj zaokruženoj zatvorenosti događaja mrtvi, tako mrtvi da ih i čitatelj, a ne samo autor, rijetko ponovno uzimaju u ruku, likovi u njima stvoreni, u svojoj vječnoj nedorečenosti živih stvorova, nastavljaju živjeti svojim životom. Ponekad u sljedećem romanu iz ciklusa, pod svojim ili tuđim imenom - jer ako, kao što vele, pisac u svim likovima govori uvijek o sebi, onda i kroz sebe govori uvijek o istim likovima - ponekad pak u imitaciji, adaptaciji, parodiji i parafrazi, književnoj kritici, glazbi i slikarstvu, no svakako uvijek u svijesti i čitatelja i pisca. Tu se možda razotkriva i ona arhetipska, upravo sijamska veza između povijesti (koja se pretvara da govori istinu, jer skriva istinu već i samim time što bira predmet svog proučavanja i sadržaj svog kazivanja) i književnosti (koja se pretvara da laže, jer je istinitost našeg percipiranja, dakle nas samih, važnija od faktografske istinitosti percipiranog događaja), te dvije discipline iznikle iz istog panja. U tom bismo smislu roman mogli usporediti ne sa samim događajem, koji je jednako neuhvatljiv i za povijest i za književnost, nego s monografijom koja se njime bavi, dok povijesni likovi nastavljaju živjeti u legendi i mitu, u spomenicima i psihološkim studijama, u operi i romantičkim slikarskim kompozicijama, u filmu i trivijalnom kontekstu stripa i vica.