- Homepage
- literature
- theory of literature
- UJEVIĆ U RAJU SVOGA PAKLA
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records
UJEVIĆ U RAJU SVOGA PAKLA
About the book UJEVIĆ U RAJU SVOGA PAKLA
Drvo sačinjava organsku cjelinu s tlom i klimom i s cijelom okolinom s kojom je povezano nevidljivim nitima uzroka i posljedica. Prema Carlu Gustavu Jungu, svaka »osobna kauzalnost ima s umjetničkim djelom toliko zajedničkog koliko i zemlja s biljkom iz koje raste« (Labirint u čovjeku). Svaki je književni opus, dakle, osebujno drvo, konzistentno u sebi i uvjetovano brojnim objektivno utvrdivim unutrašnjim predispozicijama i vanjskim relacijama. Postoje kritičari koji se zadovoljavaju užitkom što ga nalaze u zrelim plodovima na granama, ali postoji i imperativ integralnog kritičkog pristupa djelu koji nas upozorava na organsku cjelinu stabla, te na zavisnost ploda od klime, od vrste drveća i od svojstava osnovnog humusa. Kao i drvo, svaki opus ima svoju krošnju Što nadire uvis i dostiže određeni obujam, a krošnja je pak glava stabla kao što su njegovi korijeni zapravo pandže kojima se ta neobična zvjerka-voćka drži za zemlju. Kad zna sastav zemljišta, stručnjak može nagađati i pogađati, koja će flora na njemu najbolje uspijevati. Kad pak sazna da negdje dobro uspijeva određena vegetacija, isti će stručnjak znalački navesti uvjete koji mora da postoje tamo gdje ta dobro proučena vegetacija uspijeva. Tako se i o književnim opusima više može kazati kad se dobro prouči humus iz kojeg izrastaju i kad se saznaju sve relevantne činjenice svrstane u tri glavna sloja: na razini korijenja, na razini debla, i na razini krošnje.
About the book - UJEVIĆ U RAJU SVOGA PAKLA
Zameci napasnih motiva i dominanti Ideja vitalizma i vječiti osjećaj proljeća Bez kuće u svijetu Plačno milje Bijeg od žene Kako ostati čist i vedar? San u javi i java u snu Dugovanja s vjetrom i sa stablima Akvatičke sanjarije Simbolotvorne slike broda i višeznačne navigacione situacije Sanjarenja uz kišu i opis dažda kao prirodne pojave Kompleks zime i čežnja za jugom Vatra kao sanjotvorni i simbolotvorni elemnt Živa i mrtva ljepota cvijeća Dva simbola za pjesnika: suncokret i cvrčak Na tragu izgubljenog raja u toposu prirodne idile Grad kao moderni topos pakla Alkoholičar protiv alkoholizma Pravi smisao «težnje za smrću»