- Homepage
- social sciences
- philosophy
- UMETNOST I ROD / ART AND GENDER
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records
UMETNOST I ROD / ART AND GENDER
About the book UMETNOST I ROD / ART AND GENDER
Kada smo 2001. godine prelistavali tada izdato prvo izdanje Leksikona umetnika Vojvodine, najopsežniji zbornik s bio-bibliografskim podacima aktivnih umetnika Autonomne pokrajine Vojvodine s presekom na kraju 20. veka, sa zaprepašćenjem smo konstatovali da se umetnice, bez obzira na umetničku disciplinu, u ovom reprezentativnom izdanju od oko 1500 umetnika, zauzele svega 9% od celokupnog profesionalnog umetničkog korpusa Pokrajine.
Ovaj neverovatan podatak je pokrenuo niz pitanja koja se odnose na ovaj više nego očigledan polni disbalans u umetnosti. Dakako, na prvi pogled nevidljiv, pred nama se otvorio još jedan od zamagljenih oblika rodne neravnopravnosti, neistraženo i zapostavljano polje koje je podleglo, tokom poslednjih 15 godina, kao uostalom i mnogi oblici ljudskog pregalaštva, određenim društveno-političkim okvirima i tradicionalnoj kulturnoj klimi na ovim prostorima. Postavljen je niz logičnih pitanja: gde su, ako ne u umetničkim zanimanjima i zašto nisu u umetničko-profesionalnoj aktivnosti i šta rade, ako se ne bave umetnošću sve one uspešno diplomirane umetnice, koje su ravnopravno pristupale umetničkim školama i fakultetima u poslednjoj dekadi dvadesetog veka?
U leto 2002. godine, PROMA Centar za promociju žene iz Novog Sada, započeo je jednogodišnji rad na istraživanju fenomena nevidljivosti umetnica na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine, počevši do najranijeg interesovanja za umetnost, osnovnih (pre svega muzičkih) škola, pa sve do profesionalne afirmacije u Pokrajini. Na tom putu, od prvih obrazovnih koraka do profesije, odlučili smo da istražimo period od 1991. do 2000. godine, i da postavimo istraživanje na sledećim osnovama: