- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records

UMIJEĆE FILMA - Esejistički uvod u film i filmologiju
About the book UMIJEĆE FILMA - Esejistički uvod u film i filmologiju
Ova knjiga osobite je prirode. Većina malih eseja sabranih u njoj nastala je kao poslje dica svakotjednog tumačilačkog praćenja filmova s repertoara, u razdoblju od dvadesetak godina. Eseji su se javljali kao izravne reakcije na probleme što dnevno progone naše sudove i nazore o filmovima i televiziji...
Svojedobno sam eseje ovoga tipa nazvao marginalijama, jer su nastajali uz rub gledanja filmova, ali i uz rub sustavnih filmoloških preokupacija, imajući i otvorenost kritike i uobličen tumačilački pristup teorije. No, oni imaju i svoju vlastitu samostal nost i samostalnu esejističku narav nesvodivu na odveć pojedinačan kritičarski posao na jednoj, odnosno na znanstveno-raspravljački univerzalizam (otrgnutost od pojedi načnih prigoda) na drugoj strani. Riječ je bila, kako sam to nazvao u predgovoru Razumijevanju filma (Zagreb, 1988), o svojevrsnoj primijenjenoj filmologiji, krajnje osjetljivoj na prigode u kojima se prakticira, otkrivajući upravo u njima probleme, vizure i detalje kojima visokolebdeća teorija ne zna obratiti pažnju, a kritici su odveć "teorijski" a da bi se njima baktala.