- Homepage
- literature
- theory of literature
- UVOD U PSIHOANALIZU: EDIP, HAMLET, JEKYLL/HYDE
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records

UVOD U PSIHOANALIZU: EDIP, HAMLET, JEKYLL/HYDE
About the book UVOD U PSIHOANALIZU: EDIP, HAMLET, JEKYLL/HYDE
Knjiga je zamišljena kao uvod u psihoanalitičku književnu kritiku preko analiza djela autora kojima je posvećeno najviše psihoanalitičkih interpretacija. Tako knjiga sadržava pet detaljnih analiza sljedećih djela: Kralja Edipa i Edipa na Kolonu; Hamleta; Ukradenog pisma; Zločina i kazne te Dr Jekylla i g. Hydea. Svako pojedino poglavlje sadržava pregled psihoanalitičkih tumačenja navedenih djela, počevši od Freuda do suvremenih psihoanalitičkih teorija.
Primjerice, analiza Hamleta W. Shakespearea započinje će Freudovim i Jonesovim osvrtima, usredotočenima na problem Edipova kompleksa. Pregled psihoanalitičkih tumačenja Hamleta zaključuje se radovima psihoanalitičkih feministica J. Mitchell i J. Rose koje naglašavaju problem pretjerane afektivne investicije u ženske likove (Gertruda) ili neželjene projekcije (Ofelija).
Smisao ovog djela počiva u namjeri da se tumačenjem reprezentativnih književnih djela ujedno iščitavaju izraziti teorijski pomaci, kao i obrati unutar psihoanalize što psihoanalitičku kritiku danas upravo čini izrazito značajnom budući da je njezino suvremeno obilježje rezultat podjednako historizacije kao i uvođenja kulturne relativnosti u psihoanalitičke kategorije.